به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در جلسه بررسی احداث تونل ریلی البرز که با حضور استاندار مازندران و نماینده مردم آمل برگزار شد، افزود: عبور از البرز برای ساکنان دو سمت این رشته کوه بسیار مهم است و احداث این تونل در شرایطی که استان مازندران در برخی مواقع با محدودیت تردد خودرو مواجه است، بسیار مهم و اثربخش است.
وی با اشاره به طرح های مطالعاتی خطوط مترو تهران، اظهار کرد: شرکت مشاور در آن زمان ایده تداوم خطوط در دامنه و پهنه های البرز برای سرریز جمعیت تهران را مطرح کرد که البته هیچگاه عملیاتی نشد و مسکوت ماند.
هاشمی افزود: احداث تونل های ریلی در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده و در حال حاضر مهمترین نکته برای این اجرای این پروژه انجام کارهای دقیق مطالعاتی است.
«محمد اسلامی» استاندار مازندران نیز دراین جلسه احداث تونل ریلی البرز را پروژه راهبردی عنوان کرد و گفت: باید مطالعات زمین شناسی دقیق و عمیقی در زمینه اجرای این پروژه انجام شود.
«عزت الله یوسفیان ملا» نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: ایجاد راه زمینی در استان های شمالی بسیار هزینه بر است و از سوی دیگر حجم تردد در جاده های شمالی کشور نیز بسیار بالاست.
وی با اشاره به لزوم احداث راه آهن تندرو در استان های شمالی کشور ابراز امیدواری کرد که پروژه راه آهن تندرو برقی تهران - آمل عملیاتی و اجرا شود.
به گزارش ایرنا، جلسه بررسی احداث تونل ریلی البرز با حضور محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محمد اسلامی استاندار مازندران و عزت الله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.
تهرام/9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.