به گزارش ایرنا ، مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در شام شهادت این بانوی بزرگوار مصادف با سه شنبه اول اسفند 96 پس از نماز مغرب و عشاء در شهرستانهای استان تهران برگزار می شود.
حجت الاسلام سید محسن محمودی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت : مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در فرهنگ شیعه از جایگاه رفیعی برخودار است و در کنار تبیین مقام و منزلت آن بانوی بزرگوار جهان اسلام از شعائر مذهبی به شمار می رود.
وی افزود : مراجع عظام تقلید همواره بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) تأکید داشته اند.
وی گفت : به منظور ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه اسلامی ، مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در شهرستان های استان تهران با حضور آحاد مردم خداجوی برگزار می شود.
محمودی اظهار کرد: این مراسم معنوی در ورامین از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت میدان امام خمینی(ره) و گلزار شهدای سید فتح الله تا گلزار شهدای گمنام برگزار می شود.
وی بیان کرد: در شهرستان قرچک این مراسم خیابان شهید باهنر و مسجد صاحب الزمان(عج) آغاز می شود و تشییع کنندگان با عبور از خیابان شهید رجایی تا مسجد جامع قرچک حرکت می کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود : در پیشوا ، مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) از مسجد امام خمینی(ره) به سوی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی(ع) برگزار می شود.
وی مسیر برگزاری این مراسم در شهرستان پاکدشت را میدان آزادگان مقابل دفتر امام جمعه به سوی مصلای نماز جمعه اعلام کرد.
وی افزود: مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرری از میدان شهید قشقایی در ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به سوی حرم مطهر برگزار می شود.
محمودی اظهار داشت: این مراسم در شهرستان قدس از حسینیه ارشاد تا مصلای نماز جمعه برگزار می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.