محمدحسین مقیمی عصر یکشنبه در حاشیه یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهر تهران با موضوع آسیب های اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه مباحث مربوط به آسیب های آجتماعی به صورت عمومی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در این جلسه مباحثی در حوزه چگونگی ایجاد ارتباط میان آموزش و پرورش، خانواده، محله و محیط و اجتماع و عملیاتی کردن نقش آموزش و پرورش در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه مطرح و مقرر شد در جلسه آینده به جمع بندی در این حوزه دست یابیم.
استاندار تهران با بیان اینکه بخش عمده ای از جامعه را دانش آموزان تشکیل می دهند، افزود: اگر این افراد در خانواده و آموزش و پرورش به خوبی تربیت شوند و ما بتوانیم از لحاظ تربیتی رابطه ای میان آموزش و پرورش، والدین و دانش آموزان برقرار کنیم، این امر در ارتقای سطح فرهنگی جامعه، تعهدات والدین نسبت به فرزندان و فرزندان نسبت به والدین موثر خواهد بود.
مقیمی با بیان اینکه در سطح کشور در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مسائل اخلاقی و بافت فرسوده اقدامات موثری انجام می شود، اظهار کرد: کاهش این آسیب ها نیازمند همکاری همه نهادهاست و اگر ما ارتباط منطقی بین آموزش و پرورش و جامعه، بین دانش آموز و اولیا برقرار کرده و به مباحث تربیتی در آموزش و پرورش بیشتر بها بدهیم، می توانیم نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی ایفا کنیم.
وی، توجه به موضوع ها و مباحث فرهنگی مناسب را در کاهش آسیب های اجتماعی ضروری دانست و گفت: در این حوزه باید اعتبارات و زمان کافی اختصاص داده شود.
استاندار تهران با بیان اینکه امروز فضای مجازی و کانال های تلویزیونی فرهنگ جوانان را مورد هجمه قرار دادند، افزود: ما باید اقداماتی انجام دهیم که جوانان بیشتر به فرهنگ بومی، خانوادگی و اسلامی خود پایبند بمانند و اسیر فرهنگ های بیگانه نشوند که این امر نیز زمانی میسر خواهد شد که ضمن اختصاص زمان، اعتبار و به کارگیری امکانات بیشتر، علاقه مندی لازم را در میان جوانان به خصوص در دانش آموزان ایجاد کنیم.
یکصد و هفتاد و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش تهران عصر یکشنبه با حضور محمدحسین مقیمی استاندار، عیسی فرهادی فرماندار تهران، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اعضای این شورا در سالن کنفرانس آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
در این جلسه با تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش تهران و تایید استاندار مقرر شد تا کارگروهی در خصوص شناسایی راهکارها و نحوه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل شده و با دعوت از متخصصان و کارشناسان حوزه های مختلف، گزارش فعالیت های انجام شده در جلسات بعدی به شورا ارائه شود.
همچنین در این جلسه در خصوص معرفی اعضای جدید برای حضور در شورای آموزش و پرورش تهران بحث و تصمیم گیری شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تهرام/7245//انتشار: محمد آجورلو
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.