علی کیان روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران مشترک با کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند که در فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دماوند 156 هزار هکتار اراضی ملی دارد که تقریبا 82درصد مساحت این شهرستان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 114 هزار هکتاراز اراضی این شهرستان سند دار شده است، گفت: 42هزار هکتار از این اراضی ملی فاقد سند هستند که با توجه به اهمیت بحث تثبیت و مالکیت دولت، نیاز است در حداقل زمان ممکن سند اراضی ملی را اخذ کنیم که برای اجرای این مهم با برآوردی که انجام شده، تقریبا نیازمند اعتباری بالغ بر 2میلیارد و 800 میلیون تومان هستیم که در صورت تصویب این مهم ظرف 2 سال آینده اجرایی می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: شهرستان دماوند در حوزه آبخیزداری با توجه به موقعیت جغرافیایی، در راستای برنامه ششم توسعه، 42 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که برای سال 96، سه و نیم میلیارد تومان و برای سال 97، 4 و 2دهم میلیاردتومان، سال 98، 5،5 میلیارد تومان، سال 99، 13میلیاردتومان برای سال 1400، 15میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار نیاز است که اگر این موضوع مصوب شود، امید داریم بحث آبخیز داری را برای شهرستان به سرانجام مطلوبی رسانیم.
کیان با اشاره به موضوع اجرای احکام و دفاع از پرونده های مرتبط با اراضی ملی نیز گفت: ما در حوزه دماوند با توجه به اهمیت پرونده ها برای بحث هزینه های کارشناسی و اجرای احکام سالانه نزدیک به 300 تا 400 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که خواهشمندم در این جلسه برای این موضوع هم اعتباری در نظر گرفته شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.