به گزارش ایرنا ، محمدرضا یوسفی روز سه شنبه در جلسه دهیاران بخش های مرکزی و جوادآباد ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم با توجه ویژه خود به مناطق روستایی، بسیاری از امکاناتی که حتی در شهرها نظیر آن یافت نمی شود، به مناطق روستایی آورده و این امر به ماندگاری روستائیان در محل زندگی خود کمک شایانی کرده است.
وی افزود: امروز تمامی روستاهای شهرستان ورامین از زیرساخت های لازم در بخش های مختلف آب، برق ؛ گاز، تلفن، راه مناسب روستایی و دیگر امکانات رفاهی برخوردارند که این نشان از اهتمام ویژه دولت و نظام به ماندگاری روستائیان و افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی دارد.
وی اظهار کرد: هر چند که تأمین زیرساخت های توسعه، بهسازی معابر روستایی و فعالیت های عمرانی برای ماندگاری روستائیان در محل زندگی و جلوگیری از مهاجرت لازم است ولی مهمترین اصل برای روستائیان، افزایش درآمد و ایجاد فرصت های شغلی پایدار است.
یوسفی افزود: خرج کردن پول برای عمران و آبادانی آسان است ولی مهم این است که پولی که به روستاها اختصاص پیدا می کند، با اجرای طرح های اقتصادی برای روستائیان درآمد ایجاد کرده و فرصت شغلی به وجود آورد.
فرماندار ورامین با اشاره به طرح اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به پروژه های تولیدی و اشتغالزایی روستائی از سوی دولت گفت: دولت با همراهی مجلس 6 هزار میلیارد تومان اعتبار به منظور اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای طرح های تولیدی و اشتغالزایی روستایی در نظر گرفته که این امر به ایجاد فرصت های شغلی پایدار کمک شایانی می کند.
وی بیان کرد: این تسهیلات با سود 6 درصد، با دوره تنفس 3 ساله و بازپرداخت شش ساله در نظر گرفته شده است.
یوسفی تصریح کرد: بخشداران و دهیاران وظیفه دارند تا نحوه دریافت این تسهیلات را اطلاع رسانی کرده و به توسعه فعالیت های تولیدی در روستا کمک کنند.
38 روستای شهرستان ورامین دارای دهیاری است.
ورامین با دو بخش مرکزی و جواد آباد و 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.