به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در سفر خود به شهرستان دماوند با حضور مسئولان شهرستانی و شهری پنج پروژه عمرانی و خدماتی شهرداری دماوند همچون پروژه مجموعه فرهنگی ضلع غربی مسجد جامع شهر، بوستان پویش و دانش، جایگاه سوخت دو منظوره بلوار بعثت، پروژه فاز دوم بلوار شورا و تکمیل پل محله قاضی را با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح کرد.
عباس صفری، شهردار دماوند در این خصوص اظهار کرد: پروژه مجموعه فرهنگی ضلع غربی مسجد جامع شهر با 400 مترطول دیوارچینی و 1500 متر محوطه سازی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان، بوستان پویش و دانش با 5 هزار مترمربع کفپوش بتنی، یک هزار مترمربع دیوارسنگی و 1500 مترمربع فضای سبز و همچنین هزار مترمربع فضای بازی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: جایگاه سوخت دومنظوره بلوار بعثت با مشارکت بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر حدود شش میلیارد تومان، پروژه فاز دوم بلوار شورا به مساحت 9 هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان و تکمیل پل محله قاضی با اعتبار 550 میلیون تومان به مرحله بهره برداری رسید.
همچنین هادی طهرانی پور، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم گفت: گلخانه هیدروپونیک گل شاخه بریده (رز هندی) با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان که 500 میلیون تومان آن تسهیلات بود، افتتاح شد که این پروژه که با مشارکت بخش خصوصی در شهر آبسرد از توابع شهرستان دماوند به بهره برداری رسیده و یک سال بطول انجامید و مساحت پروژه 3 هزار مترمربع است.
وی ادامه داد: سطح تاسیسات 400 مترمربع، وضعیت تامین آب پروژه در شبانه روز ده هزار می باشد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه میزان تولید این محصول 224 هزار واحد است، گفت: این پروژه زمینه اشتغال مستقیم 10 نفر، غیرمستقیم 30 نفر را فراهم کرده است.
طهرانی پور بیان کرد: شهرستان دماوند با توجه به استعداد و اقلیمی که دارد در تولید گل های شاخه بریده و توسعه آن در فضای گلخانه ای به منظور رشد عمومی تولید، افزایش کارایی مصرف آب و افزایش بهره وری مورد توجه است.
استاندار تهران در سفر خود به شهرستان دماوند اداری احترام به مقام شامخ شهدا و دیدار خانواده معظم شهدا، افتتاح گلخانه سه هزار مترمبع شهر آبسرد، بهره برداری از پروژه های شهرداری دماوند را در برنامه کاری خود دارد.
همچنین افتتاح پروژه 1131 واحدی مسکن مهر شهر دماوند و آیین تحویل واحدهای مسکونی خریداری شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهر، افتتاح سالن ورزشی سادات محله و دیدار با مردم بخش رودهن در مسجد جامع این شهر را از جمله برنامه های استاندار تهران در شهرستان دماوند است.
همزمان با دهه مبارک فجر، 79 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان دماوند افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که برای اجرا و بهره برداری از این تعداد پروژه در مجموع 112 میلیارد و 521 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
مهم ترین پروژه های قابل بهره برداری، تحویل 1131 واحد مسکن مهر به متقاضیان، بهره برداری از خانه ژیمناستیک، چندین پروژه های روستایی، جهاد کشاورزی و مرکز بهداشت و درمان شهری و روستایی است که با بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال به کار 190 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان فراهم می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.