داریوش ورناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 75 درصد مدارس استان تهران از ایمنی لازم برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه تخریب و بازسازی مدارس فرسوده نیازمند اختصاص اعتبار قابل توجهی است، گفت: به عنوان مثال تخریب مدرسه ای فرسوده و ساخت مدرسه ای 15 کلاسه استاندارد نیازمند 3 میلیارد تومان است و برای تخریب و نوسازی حدود یکهزار فضای آموزشی در تهران، 3 هزار میلیارد تومان نیاز است.
ورناصری با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای تخریب و بازسازی مدارس فرسوده در یک سال تامین نمی شود، ابراز امیدواری کرد: در برنامه ششم توسعه بودجه لازم برای این امر تامین شده و مشکلات مدارس فرسوده به حداقل برسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه امسال 70 فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی ساخته و در ابتدای مهرماه به آموزش و پرورش سراسر استان تحویل داده شد، اظهار کرد: در دهه مبارک فجر نیز 12 پروژه آموزشی مشتمل بر 162 کلاس درس با زیربنای 24 هزار و 356 مترمربع در شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران افتتاح می شود.
وی گفت: این پروژه‌های آموزشی از محل اعتبارات مشارکتی تخریب و بازسازی، مردمی، دولتی و خیری آماده و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.
ورناصری با اشاره به کلنگ زنی 28 پروژه آموزشی شامل حدود 250 کلاس درس در دهه مبارک فجر افزود: این پروژه‌ها با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، بنیاد برکت، اعتبارات دولتی استانی، مردمی و خیری ساخته خواهد شد.

*فرسودگی 70 درصد مدارس غیردولتی شهر تهران صحت ندارد
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره ارائه آمار فرسودگی 70 درصد مدارس غیردولتی تهران توسط یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سی و ششمین جلسه این شورا اظهار کرد: چنین آماری دقیق نبوده و از منابع غیررسمی و غیرموثق دریافت شده است.
وی با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس متولی ارائه مجوز فعالیت به مدارس غیردولتی است، گفت: شورای اسلامی شهر تهران با ارائه چنین آماری از روند تایید و صدور مجوز برای تاسیس مدارس غیردولتی اطلاعی ندارد.
ورناصری با اشاره به روند صدور مجوز برای تاسیس مدرسه غیردولتی در ساختمان پیشنهادی موسس افزود: موسس ابتدا درخواست خود را به اداره کل آموزش و پرورش یا منطقه ارائه کرده و آموزش و پرورش پس از تایید براساس نیاز منطقه و موقعیت جغرافیایی، درخواست را به اداره کل نوسازی مدارس ارجاع می دهد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: این اداره کل، براساس گواهی استحکام بنا صادرشده از سوی سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر، از ساختمان بازدید کرده و آن را از لحاظ ویژگی ها، معیارهای فیزیکی و استانداردهای آموزشی از جمله ظرفیت، متراژ ساختمان، متراژ محوطه، سیستم تاسیسات و... مورد بررسی قرار می دهد و در صورت داشتن ویژگی های لازم، مجوز تاسیس مدرسه را صادر می کند.
وی خاطرنشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، کل ساختمان و بنا را برای تاسیس و فعالیت مدرسه غیردولتی تایید نمی کند بلکه این امر برعهده سازمان نظام مهندسی و مهندسان ناظر است و با توجه به مجوز صادرشده این سازمان تمامی مدارس غیردولتی استحکام بنا دارند.
ورناصری با بیان اینکه تعدادی از مدارس غیردولتی همچون مدارس دولتی قدمت بالایی دارند، افزود: بسیاری از مدارس غیردولتی، مدارس مناسبی هستند و من آمار فرسودگی 70درصد مدارس غیردولتی را نمی پذیرم و منبع این آمار مشخص نیست.
مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران درباره سخنان مطرح شده مبنی براینکه بیشتر مدارس غیردولتی در منازل قدیمی تاسیس شدند، گفت: این سخنان نادرست است، بسیاری از موسسان مدارس غیردولتی، مدرسه نوساز احداث کردند، بسیاری از آنان در مدارسی که آموزش و پرورش نیاز نداشته، مدرسه غیردولتی تاسیس کردند و تعدادی از این مدارس در منازلی که شرایط فضای آموزشی داشتند، تاسیس شدند.
وی با اشاره به وجود حدود 2هزار و 500 مدرسه غیردولتی در استان تهران اظهار کرد:از این تعداد حدود یکهزار و 700 مدرسه در شهر تهران و مابقی آنها در شهرستان های استان تهران است.
ورناصری گفت: مدارس غیردولتی استان تهران حدود 300هزار دانش آموز را پوشش می دهند که حدود 200 هزار از این دانش آموزان در شهر تهران و کمتر از یکصد هزار دانش آموز هم مربوط به شهرستان های استان تهران است.
در استان تهران،2 میلیون و 100هزار دانش آموز در حدود 6هزار مدرسه تحصیل می کنند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.