به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در چهل و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ایام دهه فجر قرار داریم، همچنین امروز سالروز صدور حکم ریاست دولت موقت از سوی امام خمینی(ره) برای مهندس بازگان است که این حکم توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی در حضور امام قرائت شد.
وی اظهار کرد: شاید بی مناسبت نباشد با توجه به شرایط فعلی جامعه و برخی انتقادات مطرح شده در رابطه با بازخوانی تاریخ و نقد انقلاب اسلامی نکاتی را عرض کنم.
وی گفت: انقلاب مردم ایران در بهمن 57، یک گام تکاملی در راستای تلاش های آنان در طول سده اخیر محسوب می شد، انقلاب مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت 2 جنبش اجتماعی فراگیر بود که ناکام شد که نقش مهمی در حرکت نهضت برای پیروزی انقلاب اسلامی داشت.
هاشمی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی یک تجربه تاریخی است، افزود: این تجربه مانند سایر تجربه های ملت ها، توام با سعی و خطا، دستاوردها و هزینه ها، موفقیت و شکست، افتخار و تاسف، اشک و لبخند است.
وی اظهار کرد: اگر با آگاهی و تجربه امروز، بتوانیم به سال 1357 بازگردیم به طور قطع به گونه ای دیگر و با عملکردی بهتر آن شرایط را سپری می کنیم اما افسوس که زمان به عقب باز نمی گردد و تجربیات گذشته می تواند نشانه برای آینده باشد.
هاشمی ادامه داد: باقی ماندن در تاریخ و حسرت خوردن برای گذشته، دردی را از امروز ما دوا نمی کند، اگر از دادن تاوان اشتباهات گذشته ناراحتیم، در عملکرد امروز خود دقت کنیم تا آن اشتباهات تکرار نشود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از سفر کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا به تهران در کریسمس سال 1978 تا سقوط نظام پهلوی تنها یکسال سپری شد و زمانی که رییس جمهوری ایالات متحده، ایران را جزیره ثبات خاورمیانه می خواند کسی تصور نمی کرد این ثبات دستخوش دگرگونی بی سابقه ای شود که نه تنها ایران بلکه منطقه و جهان را دچار تحول و تلاطم کند.
وی افزود: اکنون ما وارث این تجربه گرانسنگ هستیم، شرط عقل آن است که نقاط قوت و مثبت این تجربه را حفظ و تثبیت کنیم و نقاط ضعف و اشتباهات آن را مایه عبرت و تجربه قرار دهیم.
هاشمی تصریح کرد: امروز نیز مانند گذشته صدای نارضایتی و اعتراض مردم را که با مشکلات شدید معیشتی و مطالبات پاسخ داده نشده اجتماعی، فرهنگی وسیاسی درگیرند، را می شنویم.
وی اضافه کرد: انتظارات مردم از جمهوری اسلامی و انقلابی که با هزینه های فراوان و تقدیم صدها هزار شهید به ثمر نشسته و حفظ شده، با عملکرد فعلی سه قوه و سایر دستگاهها و نهادهای مسئول فاصله و شکاف عمیقی دارد.
وی گفت: به جای اینکه یکدیگر را متهم کرده و اعتراضات مردم و مشکلات و نارضایتی آنان را همانند سایر مسایل به موضوع مناقشه سیاسی تبدیل کنیم، بهتر است آن را بشنویم و هر شخص، گروه و یا دستگاهی قصور خود را در رقم زدن وضع موجود بپذیرد.
به گفته وی، تزریق ناامیدی و تنش در جامعه، نه تنها دوای درد نیست بلکه بجای آنکه مرهم و مسکنی بر این زخم عمیق وکهنه باشد، نمک پاشیدن بر آن است.
وی اظهار کرد: اکنون دهه چهارم انقلاب به پایان رسیده، انتظار مردم از ما مسئولان، پرهیز از برگزاری جشن ها و آیین های پرهزینه و تشریفاتی و بازگشت به شعارها و روحیات ابتدای انقلاب است که پیوند عمیقی میان مردم و مسئولان وجود داشت.
وی تاکید کرد: صدای مردم را بشنویم، قبل از آنکه برای شنیدن دیر شود و اصلاح و خدمت صادقانه وخالصانه را شتاب ببخشیم، قبل از آنکه این گونه اقدامات دیگر اثرگذار نباشد.
هاشمی تصریح کرد: امروز همه حوزه های عمومی با نارضایتی مردم مواجه شده، از شرایط اقتصادی و بی ثباتی قیمت ارز تا وضعیت قضایی، عملکرد قوه مقننه و نهادهای فرهنگی و اجتماعی؛ در این زمینه حوزه مدیریت شهری نیز خالی از اشکال و ضعف نیست و باید بگوییم در 6 ماه سپری شده از دوره مسئولیت شورای پنجم و شهردار جدید تهران، انتظار عمومی از تحول در مدیریت شهری برآورده نشده و آنگونه که باید مدیریت شهری در انجام وظایف خود فعال عمل نکرده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9343/1735**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.