به گزارش روز شنبه ایرنا از جماران، سید حسن خمینی در دیدار با دبیر کل و جمعی از اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اهمیت انتخاب الگو در انقلاب ها، الگو پذیری را شرط تربیت خواند و یادآور شد: الگوی انقلاب اسلامی ایران اهل بیت پیامبر (ع) هستند از این رو این انقلاب وامدار اهل بیت و به خصوص عاشورا است.
وی افزود: حتی نوع مبارزه در انقلاب اسلامی ایران، چریکی و به شیوه جنگ های مسلحانه نامنظم نبوده، بلکه الگوی این مبارزه همان الگویی است که از نوع عزاداری های امام حسین(ع) گرفته؛ یعنی راهپیمایی هایی که اوج آن در تاسوعا و عاشورا است.
وی با تاکید بر اینکه پیوند انقلاب با اهل بیت، پیوند الگو با الگوپذیر است، افزود: از همین رو، چون مقیاس و معیاری برای سنجش عمل وجود دارد، عملکرد ها قابل نمره دادن است؛ بنابراین بازشناسی سیره اهل بیت(ع) برای انقلاب واجب می شود.
یادگار امام با بیان اینکه اگر شرایط دوران اهل بیت را ندانید، نمی توانید از سیره اهل بیت درس آموزی کنید، تصریح کرد:هیچ چیزی امروز به اندازه بازسازی سنت اهل بیت برای تشخیص درستی یا اشتباه رفتار ما دارای ارزش نیست.
دبیرکل، مسئولان و کارکنان مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز- شنبه - همزمان با سومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، با آرمان های امام خمینی(ره) تجدید بیعت کردند.
انتشار: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.