مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند روز شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی بخش رودهن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلنگ زنی مسجد روستای یلقان دره، افتتاح بلوار اصلی و کلنگ زنی ساختمان دهیاری و آتش نشانی روستای چناران، افتتاح شبکه برق‌رسانی منطقه ۴ مسکن مهر و پروژه آسفالت و جدول گذاری روستای مهرآباد و افتتاح پروژه های عمرانی روستای خورین از جمله پروژه های این بخش بود.
وی به افتتاح شبکه برق‌رسانی منطقه ۴ مسکن مهر و پروژه آسفالت و جدول گذاری روستای مهرآباد اشاره کرد و گفت: پروژه برق رسانی با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان مشکل برق این منطقه را رفع کرد.
فرماندار دماوند به دیگر پروژه های روستای مهرآباد رودهن با اعتباری بالغ بر حدود 200 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: 20 هزار مترمربع آسفالت‌کاری، 10 هزار مترمربع زیرسازی، هزار مترمربع ایجاد سنگ‌فرش و پنج هزار مترمربع جدول‌گذاری و همچنین کلنگ‌زنی سالن ورزشی و مجتمع تجاری و اداری از پروژه‌های مهرآباد رودهن بوده است.
این مقام مسئول به افتتاح پروژه دیوار کشی اطراف مسجد، آسفالت معابر و ساختمان غسالخانه روستای خورین بخش رودهن اشاره کرد و گفت: پروژه دیوار کشی و آسفالت معابر با 400 مترمربع و اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان و غسالخانه به مساحت 70 مترمربع و اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان به بهره برداری رسید.
فرماندار دماوند به پروژه کلنگ زنی ساختمان دهیاری و آتش نشانی و همچنین افتتاح بلوار اصلی روستای چناران به مساحت 400 متر مربع در بخش رودهن اشاره کرد و گفت: بهره برداری از بلوار اصلی اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده هزینه شده است و در نظر داریم به کمک خیرین و اعتبارات ارزش افزوده ساختمان دهیاری و آتش نشانی را به سرانجام رسانیم که پیش بینی ما جهت تکمیل این دو پروژه بیش از 500 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: روستای چناران یکی از روستاهای مهم بخش رودهن و شهرستان به جهت نزدیکی به محور تهران – فیروزکوه محسوب می شود که لازم است خدمات رسانی به اهالی روستا و افراد گذری به طور ویژه صورت گیرد.
فرماندار شهرستان دماوند با تاکید براینکه تاکنون نسبت به سال های گذشته هم در تعداد و هم در کیفیت پروژه های عمرانی و خدماتی در روستا رشد قابل توجهی داشتیم، گفت: هم اکنون در روستاهای شهرستان یا یک پروژه در حال اجراست و یا به اتمام رسیده و سعی داریم در راستای سیاست های دولت گام برداریم.
این مقام مسئول تاکید کرد: اعتقاد ما بر این است که دهیاری متولی امور روستا است و ما باید به آنان از لحاظ امکانات فیزیکی کمک کنیم.
همزمان با دهه مبارک فجر، 79 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان دماوند افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز می شود که برای اجرا و بهره برداری از این تعداد پروژه در مجموع 112 میلیارد و 521 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
مهم ترین پروژه های قابل بهره برداری، تحویل 297 واحد مسکن مهر به متقاضیان، بهره برداری از خانه ژیمناستیک، چندین پروژه های روستایی و مرکز بهداشت و درمان شهری و روستایی است که با بهره برداری از این تعداد پروژه زمینه اشتغال به کار 190 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این شهرستان فراهم می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.