به گزارش ایرنا، نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی به ایشان اظهار کردم که اگر قرار است، آب سد ماملو همچون سد لتیان به شرب تهران اختصاص پیدا کند، با اجرای آن مخالف هستیم و باید سهم مردم پاکدشت و ورامین از آن تعیین شود.
عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: فرون آباد، از شهر بودن فقط نامش را یدک کشیده و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند که یکی از این محرومیت ها ، نداشتن آب سالم و بهداشتی است که با انتقال آب سد ماملو بخش عمده ای از این مشکلات برطرف شد.
قمی بیان کرد: دولت با اختصاص هشت میلیارد تومان، بستر مناسب برای انتقال آب سد ماملو را فراهم کرد و همزمان با ایام الله دهه فجر ، مردم این شهر از آب سالم و بهداشت برخوردار شدند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران نیز در این مراسم گفت: طرح انتقال آب سد ماملو به شهر فرون آباد با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 400 میلیون تومان از محل درآمدهای عمومی دولت در دو فاز اجرای شده است.
علیرضا کارگری افزود: فاز اول این طرح شامل اجرای خطوط انتقال به طول 3 و نیم کیلومتر با لوله هایی به قطر 400 و 500 میلی متر است.
وی افزود: یکی از ویژگی های مهم این پروژه ، استفاه از لوله های ضد زلزله است.
کارگری بیان کرد: فاز دوم این پروژه شامل یک باب مخزن ذخیره با ظرفیت 5هزار متر مکعب است که بخش اول آن در بازه زمانی 6 ماهه اجرا و به بهره برداری می رسد.
پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریف آباد و با جمعیتی بالغ بر 350 هزار نفر جمعیت در 25 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.