ناصر رضاپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به درخواست های مردمی و شورایاران محله و ارسال پیام های متعدد از سامانه 137 شهرداری این طرح در سطح منطقه هشت درحال اجراست .
وی ادامه داد: دراین طرح ویژه و ضربتی کنترل و مبارزه با جانوران مضر شهری در معابر اصلی و فرعی منطقه که نیاز به رسیدگی بیشتر دارند در حال اجرا می باشد.
وی گفت: در این برنامه به شناسایی طعمه گذاری منافذ، کلنی ها، نصب پلاکادر، توزیع تله چسبی و بروشور در میان شهروندان اقدام می شود.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه هشت با بیان اینکه این طرح ضربتی تازمان جلب رضایت مردم و تا انتهای امسال مبارزه و ریشه کنی جانوران مضر شهری در منطقه هشت تهران ادامه دارد، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح تعداد حیوانات مضر از جمله موش به حداقل ممکن برسد.

*سرانه فضای سبز منطقه هشت پایتخت پایین است
رضاپور ادامه داد: در حال حاضر فضای سبز منطقه 170هکتار بوده که 86 بوستان با مساحت 35.8 هکتار، 102 میدان به مساحت 14.9 و مابقی به صورت فضای سبز و درختان معابر عمومی می باشند.
وی با اشاره به اینکه میزان سرانه فضای سبز برای هر شهروند 4متر و 51 سانتی متر مربع است خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به فضای سبز 15 متری شهر تهران اندک است.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه هشت افزود: در این راستا برای افزایش سرانه فضای سبز، اقدام به تملک زمین در محلات می شود.
به گفته رضاپورزمین حمام معروف مرمر درمحله وحیدیه توسط شهرداری منطقه تملک و تا در سال آینده بوستان جدیدی درآن احداث خواهد شد.
وی گفت: اقداماتی از جمله مناسب سازی 2 بوستان تمدن و فدک برای معلولین، احداث بوستان ویژه نابینایان در مجاور بوستان فدک، احداث سرویس بهداشتی جدید در بوستان فدک و اسلام پناه و ایجاد فضایی برای نابینایان- اتاق مادر و کودک و توسعه شبکه آبیاری قطره ای در 50کیلومتر مربع در معابر و فضای سبز صورت گرفته شده است.
رضاپور خاطر نشان کرد: همچنین اقدامات آتی این معاونت در انتهای سال کاشت و توزیع بیش از 2هزار اصله نهال در معابر و منازل شهروندان، رنگ آمیزی المان و مبلمان شهری، عملیات به زراعی(کند وکوب ها، کود دهی وحرص درختان)، مرمت سرویس بهداشتی و کلیه آب نماها، ایجاد فرش گل در سطح باغچه های نواحی به مساحت 2هزار متر مربع، رنگ آمیزی و رفع خاموشی محدوده و کاشت گل های فصلی و دائمی را برشمرد.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه هشت همچنین از ایجاد بازار روز شهروندان در خیابان گلبرگ تقاطع کرمان خبر داد و گفت: این بازار موقتی از ابتدای هفته آینده و برای رفاه حال مردم و جلوگیری از سد معبر، مزاحمت دست فروش ها، رفع ترافیک نقاط پرتردد و کنترل قیمت اجناس در این منطقه راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: این بازار روز موقتی تا نیمه دوم فرودین ماه سال آینده دائر است.
رضاپور همچنین در خصوص اجرای ارتقای درصد تفکیک پسماند از مبدا در منطقه هشت خبرداد و گفت: این طرح با مشارکت شهروندان، نهادها، سازمان ها و شهرداری منطقه هشت در حال اجرا است.
وی گفت: در نظر داریم در این برنامه بتوانیم طرح نیز تفکیک پسماندها در شهرک ها و مجتمع های 20تا 50 و بیش از50خانوار، تجهیز و راه اندازی خانه بازیافت در محلات کرمان و لشگر شرقی، نمایشگاه بهترین دورریختنی ها، توزیع مخازن تفکیک و ذخیره سازی پسماند خشک و توزیع بروشور و سی دی های آموزشی را در میان مردم انجام دهیم.
منطقه هشت شهرداری تهران داری سه ناحیه شهری و باجمعیتی بیش از 350هزار نفر و با 87 بوستان و 102 میدان اصلی در شرق تهران قرار دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.