به گزارش ایرنا ، محمدحسین مقیمی روز پنجشنبه در دیدار با صاحبان صنایع ، کارآفرینان و کشاورزان شهرستان ورامین که در بخش جوادآباد برگزار شد ، با گرامیداشت فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت :انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردم پیش رفته و در اصل پیروزی انقلاب مدیون حضور ، ایثار و از خودگذشتگی مردم است.
وی افزود : در راه پیروزی انقلاب اسلامی مردم و زن ، پیر و جوان وارد صحنه شده و در مسیر انقلاب بسیاری از بهترین جوانان ایران به خاک و خون کشیده شدند و بزرگانی از این کشور ، رنج شکنجه ، حبس و تبعید را به جان خریدند تا با پیروزی انقلاب اسلامی ، نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران حاکم شود.
وی بیان کرد: پس از انقلاب نیز مردم با وجود تمام مشکلات و تنگناها پای ارزش های اسلامی ایستاده ، در صحنه های مبارزه حق علیه باطل در جنگ تحمیل حضور پیدا کردند، کشور را از وجود تخریب های دوران جنگ بازسازی کردند تا به قله های پیشرفت و توسعه دست یابند.
مقیمی تصریح کرد: امروز جوانان ایران اسلامی در پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی در جای جای کشور اسلامی فعالیت های پژوهشی می کنند تا به قله های علم دست پیدا کرده و پشتوانه عظیمی برای ایستادگی ملت در برابر کسانی که دوست ندارند ایران به پیشرفت و توسعه دست یافته و همواره به آن ها وابسته باشد تبدیل شوند.
استاندار تهران با اشاره به شعار استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی اوایل پیروزی انقلاب گفت : امروز به واسطه تلاش ها و مجاهدت مردم ، ایران اسلامی به استقلال سیاسی دست یافته و توانسته اقتدار خود را به دنیا ثابت کند.
وی گفت : ایران در دست یابی به استقلال اقتصادی راه سخت تری را در پیش روی دارد و نیاز است تا در این حوزه تلاش های بیشتری صورت گیرد تا بتوان به واسطه آن از استقلال سیاسی که به برکت خون هزاران شهید به دست آمده حراست کرد.
مقیمی با تأکید بر فعالیت هر چه بیشتر کارخانجات و مزارع در امر تولید گفت : امروز باید به واسطه مقاومت و ایستادگی ، در برابر طرح های ضد اقتصادی دنیای استکبار مقابله کرد ، کارگاه ها و مزارع لازم است تا بیش از گذشته فعال شوند ، قیمت تمام شده کاهش یافته و کیفیت افزایش یابد تا بتوان اقتصاد کشور را پویا و مقاوم کرد.
وی از توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان ، پرهیز ازخام فروشی ، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر ، بها دادن به صادرات غیر نفتی به عنوان نمودی از اقتصاد مقاومتی به عنوان مهمترین عامل تحقق استقلال اقتصادی یاد کرد.
وی با اشاره به نقش روستائیان و کشاورزان در تحقق سیاسیت های اقتصاد مقاومتی گفت : روستائیان اگر از اندک آب موجود به درستی استفاده کنند ، با توجه به شرایط آب و هوایی نوع کشت را تغییر دهند و محصولات خود را با استفاده از صنایع تبدیلی ، به محصولات مورد نیاز جامعه تبدیل کنند ، به اهداف اقتصاد مقاومتی دست می یابند.
استاندار تهران تأکید کرد: مسئولان وظیفه دارند تا مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران را در کمترین زمان ممکن صادر کنند ، اگر حتی یک روز صدور این مجوز به تأخیر افتد ، حق الناسی بر گردن مدیر خواهد بود که هیچ گاه بخشیده نمی شود.
خبرنگار :سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.