به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمدحسین مقیمی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اظهار کرد: در بحث اشتغال همه دستگاه ها موظف به انجام تکالیف و تعهدات قانونی خود هستند و هیچ گونه قصور و کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی با بیان اینکه اساسا بانک ها نقش تسریع کننده در روند تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال دارند، تاکید کرد: در استان تهران با جمعیت 14میلیونی روبه رو هستیم و بانک ها می توانند از طریق پرداخت تسهیلات به بهبود و رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال کمک کنند.
مقیمی با اشاره به نقش سرمایه گذاری در رشد و توسعه استان، سرمایه گذاران را افرادی قابل احترام دانست و گفت: سرمایه گذاران با ایجاد اشتغال نقش موثری در رفع چالش های مرتبط با بیکاری دارند و در صورت بررسی کارشناسی و نداشتن مشکلات اداری به هیچ عنوان نباید برای دریافت تسهیلات از بانک ها دچار مشکل شوند.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران با تاکید بر تکلیف قانونی برای ایجاد 126هزار شغل تا پایان سال جاری در استان، افزود: عملکرد بانک های استان برای ارایه تسهیلات به سرمایه گذاران یا واحدهای صنعتی و تولیدی که از طریق دریافت تسهیلات در صدد بهبود کسب و کار خود هستند، قابل قبول نیست و همه باید تلاش کنیم تا به رونق سرمایه گذاری در استان کمک کنیم.
وی با اشاره به نقش موثر ایجاد اشتغال در کاهش آسیب های اجتماعی افزود: امروز در جامعه شاهد آسیب های اجتماعی مثل طلاق و اعتیاد هستیم و ریشه این آسیب ها را می توان در بیکاری جستجو کرد و می توانیم با برنامه ریزی صحیح و مدون مشکل بیکاری را مرتفع کنیم.
جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران روز چهارشنبه به ریاست محمدحسین مقیمی استاندار و با حضور محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نعمت لله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، علیرضا قاسمی فرزاد مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی، یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیران شعب سرپرستی بانک های استان تهران در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7245**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.