به گزارش ایرنا، رئیس ستاد دهه فجر استان تهران روز سه شنبه در نشست خبری تشریح ویژه برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: این مراسم ساعت 9 تا 11فردا با سخنرانی حجت الاسلام سیدعلی خمینی یادگار امام در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: پس از این برنامه، آیین ویژه گلباران محل جلوس امام خمینی(ره) در سخنرانی بدو ورود ایشان به کشور(سال 57) در قطعه 17 بهشت زهرا برگزار می شود.
حجت الاسلام محموی اظهار کرد:همچنین آیین گلباران مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا نیز روز 19 بهمن در بیش از 18 هزار گلزار شهدای سراسر کشور برگزار می شود.
وی با تاکید بر احترام به اقلیت های دینی در نظام اسلامی اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای ادای احترام و گلباران شهدای اقلیت های آشوریان در اسلامشهر در همان زمان برگزار خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: هماهنگی لازم با شرکت اتوبوسرانی و مترو تهران به منظور خدمت رسانی رایگان به مردم برای حضور در مرقد مطهر امام راحل انجام شده است
وی گفت: همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به میهن، آیین های ویژه ای در بیت امام (ره) در قم، تهران و نجف، مدرسه رفاه تهران، فرودگاه امام و نوفل لوشاتو با حضور دوستداران انقلاب اسلامی برپا خواهد شد.
وی، رژه موتورسواران و گلباران مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا، نواخته شدن ناقوس کلیساها(12 بهمن)، نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی در مدارس(شنبه 14 بهمن) و راه اندازی کمپین «من عاشق پرچمم» را از دیگر برنامه های گرامیداشت دهه فجر امسال عنوان کرد.
حجت الاسلام محمودی در ادامه با اشاره به اینکه ورود امام خمینی(ره) به میهن یک حرکت الهی و پیامبرگونه بود، افزود: با ورود امام به کشور در حرکت انقلابی مردم رونق و جهشی چشمگیر ایجاد شد.
وی با بیان اینکه استقبال تاریخی ملت ایران از بنیانگذار انقلاب در 12 بهمن 57 نشاندهنده پیوند امت و امامت است، اظهار کرد: مردم ایران در وقایع مختلف موقعیت شناسی و ولایتمداری خود را نشان داده اند و در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز دوباره با امام راحل و رهبری انقلاب تجدید پیمان می کنند.
به گفته رییس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، آیین آغازین ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور 450 خبرنگار و تصویربردار پوشش خبری و تصویری داده می شود.
وی همچنین با اشاره به مصادف شدن ایام فاطمیه با روزهای نخستین دهه فجر امسال گفت: این تقارن برای ما یک فرصت است، زیرا ریشه انقلاب اسلامی ما فاطمی است و در این روزها می توانیم بحث های سیاسی اجتماعی درباره ارزش های فاطمی و تاثیر آن به ویژه بر زنان ایرانی داشته باشیم.
خبرنگار: نادره وائلی زاده - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/ 9754**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.