مسلم ولی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شهرک صنعتی با مساحتی در حدود 2 هزارهکتار بعنوان بزرگترین شهرک صنعتی در کشوراست و به سبب واقع شدن در محدوده مناسب شهری از مهمترین اولویت سرمایه گذاران برای احداث واحد صنعتی و تولیدی است .
وی به انعقاد 2 هزارو 400 قرارداد زمین در این شهرک اشاره کرد و افزود: ازاین تعداد قرارداد منعقده در حدود 200 واحد صنعتی و تولیدی غیرفعال هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر گزارشی تحلیلی برای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ارایه تسهیلات به این واحدهای غیرفعال ارسال شده است تا عمده مشکلات این واحدها که انتقال تکنولوژی و سرمایه در گردش است را برطرف کنیم.
مدیرعامل شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد اضافه کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای فعال این شهرک توانسته است برای 30 هزار نفر اشتغالزایی کند که با راه اندازی واحدهای غیرفعال برای هشت هزار نفر دیگر نیز اشتغالزایی می شود.
وی تامین آب مورد نیاز صنایع را بزرگترین مشکل کنونی این شهرک بیان کرد و گفت: این شهرک صنعتی در حوزه زیرساخت ها و تامین آب با مشکلات زیادی مواجهه است با این وجود طرح انتقال آب از قنات شهی عباسی و کانال محمدیه به این شهرک از سال 92 آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار درسال آتی به بهره برداری می رسد.
وی ترافیک محورهای مواصلاتی به شهرک شمس آباد و احداث پست های برق جدید را از دیگر مشکلات این شهرک بیان کرد و افزود: امیدواریم با اختصاص اعتبارات جدید بتوانیم صنعت این منطقه را رونق دهیم.
شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه در 35 کیلومتری جاده قدیم قم - تهران قرار گرفته است
انتشار: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.