علیرضا راه پیما روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره تعطیلی بعضی از مدارس شهر تهران در روز سه شنبه با توجه به اعلام فعالیت تمامی مدارس از سوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: مشکل قانونی برای تعطیلی این مدارس وجود ندارد.
وی گفت: در این ابلاغیه اعلام شد که مسئولان ضمن آماده سازی شرایط از لحاظ سیستم گرمایشی، حیاط مدرسه و... برای حضور دانش آموزان با هماهنگی با شهرداری ها مسیر تردد دانش آموزان را مهیا کنند تا برای آنان خطرآفرین نباشد.
راه پیما افزود: عصر دوشنبه، بعضی از مدارس به خصوص در حاشیه های مناطق شهر تهران؛ منطقه 21 و روستاهای منطقه 5 اعلام کردند که شرایط لازم برای حضور دانش آموزان در مدارس مهیا نشده و با یخ زدگی شدید در بعضی معابر مواجه هستند که مجوز موردی تعطیلی به این مدارس داده شد.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: مسئولان این مدارس مجاز بودند که با اولیای دانش آموزان تماس گرفته و اعلام تعطیلی کرده یا 2 تا 3 ساعت تاخیر ورود دانش آموزان در مدارس را به خانواده ها اعلام کنند که این موارد نیز منع قانونی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در هنگام بارش برف، در بعضی از مناطق حاشیه ای شهر تهران، رسیدگی از طریق مسئولان شهری خیلی دیرتر انجام می شود، گفت: تعداد مناطق و مدارسی که از مجوز موردی تعطیلی استفاده کردند، در حد 3 تا 4 مورد بوده است.
راه پیما تاکید کرد: با توجه به مساعدشدن هوا تمامی مدارس مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران روز چهارشنبه(11بهمن ماه) دایر هستند.
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: انتظار داریم مسئولان مدارسی که از مجوز تعطیلی موردی استفاده کردند، با هماهنگی با شهرداری های محلی، مشکل مسیر تردد دانش آموزان را حل کنند و مدارس با بارش برف بیشتر از یک یا 2 روز تعطیل نشوند که این موضوع زیبنده پایتخت نیست.
به گزارش ایرنا، تمامی مدارس تهران روزهای یکشنبه و دوشنبه(هشتم و نهم بهمن ماه) به دلیل بارش برف، یخبندان و لغزندگی سطح معابر تعطیل بودند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روزی با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.