به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری تهران، در چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از میان 150 شهر کشور که برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه ارسال کردند، پس از داوری، شهرستان ری یکی از ٢٠ شهر منتخب به عنوان نامزد انتخاب شد.
همچنین رویداد انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران با هدف کمک به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماع‌محور شهرها، انسجام‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در شهرها با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی، کشف، جذب، ساماندهی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های محلی و بومی برای ترویج کتاب‌خوانی و تقویت برنامه‌ریزی و نگاه به آینده برگزار می‌شود.
براین اساس این عنوان به شهری اعطا می‌شود که از نظر هیات داوران بهترین و موثرترین برنامه را برای ترویج کتاب‌خوانی ارائه کرده و تضمین‌های لازم را برای اجرای آن داده باشد.
شهر منتخب علاوه بر دریافت لوح تقدیر از مقامات عالی‌رتبه کشوری، مجموعه‌ای از تسهیلات، اعتبارات و منابع فرهنگی را دریافت خواهد کرد.
در شهرستان ری طرح یادشده با هماهنگی و همکاری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، نهاد کتابخانه‌های عمومی و شهرداری اجرا می شود.
شهرستان ری برای چهارمین سال پیاپی به دلیل انجام فعالیت های ترویجی و توسعه ای در امر کتابخوانی، از جمله ثبت 676 باشگاه کتابخوانی با ظرفیت هشت هزار و 740 نفر به عنوان تنها شهر پیشتاز در این بخش، نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران می شود.
یادآوری می شود در سه دوره گذشته اجرای این طرح، شهرهای اهواز، نیشابور و بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بودند.
قرار است پانزدهم بهمن ماه از مدیران فرهنگ و ارشاد و شهرداران شهرهای نامزد، در جلسه ای با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل و پایتخت کتاب کشور نیز معرفی شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.