مجید صفری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بارش برف شب گذشته که تاکنون نیز ادامه دارد، افزود: با وجود بارش شدید برف و کولاک که از شب گذشته در تمامی مناطق شهرستان شاهد بودیم، تمامی مسیرهای ارتباطی دماوند باز است و تمامی دستگاه های خدمات رسان و امدادی در آماده باش کامل هستند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مشکل خاصی در سطح شهرستان وجود ندارد، گفت: طی هماهنگی های به عمل آمده با سایر دست های خدماتی، پیش بینی لازم جهت تامین نیازهای اولیه شهروندان همچون آب، برق، گاز و ... صورت گرفته تا در صورت تداوم بارش ها شاهد مشکلی در منطقه نباشیم.
فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به تعطیلی مدارس شهرستان نیز گفت: همچنین تمامی مدارس شهرستان در نوبت صبح و عصر امروز تعطیل می باشند و ادارات منطقه نیز فعالیت کاری خود را از ساعت 10صبح آغاز کردند.
صفری از رانندگان خواست در صورت تردد در جاده ها با تجهیزات کامل تردد کنند و خاطرنشان کرد: با تلاش نیروهای ستاد برف روبی شهرداری های پنج شهر شهرستان، مشکلی در تردد خودرو در داخل شهرها نداریم.

**400 تن نمک درمسیرهای اصلی و روستایی شهرستان دماوند مصرف شد
شورش احمدی خطیر، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دماوند با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط راهداری شهرستان اظهار کرد: با تلاش عوامل راهداری و 46 نیروی این نهاد و همچین 21 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین از عصر روز گذشته تاکنون در حال پاکسازی محورهای اصلی و فرعی هستیم.
وی با بیان اینکه امسال بیش از 3 هزار تن نمک خریداری و ذخیره شده است، گفت: با توجه به بارش های اخیر، هم اکنون 400 تن نمک در محورهای اصلی مصرف شده و محورهای روستایی نیز در حال انجام است.
احمدی خطیر با بیان اینکه شهرستان دماوند دارای 3 راهدارخانه سه منظوره و یک راهدارخانه 2و منظوره می باشد، گفت: هم اکنون راهدارخانه های شهرستان آمادگی کامل را جهت خدمت رسانی به شهروندان و مسافران دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: شهرستان دماوند 380 کیلومتر راه شهری و روستایی دارد که 110 کیلومتر آن راه های اصلی هستند که تاکنون 45 مخزن نمک درراههای شهری و روستایی قرار داده شده که این مهم افزایش می یابد.

** فعالیت 60 نیرو ستاد برف روبی شهرداری دماوند و آمادباش کامل
سیدکمال سادات، جانشین مدیریت بحران شهرداری دماوند به ایرنا گفت: ستاد برف روبی شهرداری دماوند از عصر دیروز با آغاز بارش برف فعالیت خود را با تلاش بیش از 60 نیرو و 26 دستگاه خودروی برف روبی و نمک پاش آغاز کرد.
وی با بیان اینکه 5 ایستگاه اصلی و فرعی برف روبی در سه منطقه شهر فعال هستند، گفت: امسال با هدف اجرای عملیات برف روبی و نمک پاشی در سطح شهر 20 سایت نمک پاشی و بیش از یکصد مخزن نمک ایجاد و 2 هزار تن نمک ذخیره سازی شده که با ترکیب شن و ماسه، در سطح شهر استفاده می شود.
سادات با بیان اینکه تاکنون بیش از یکصد تن نمک از شب گذشته تاکنون در محورهای اصلی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون محور های اصلی شهر پاکسازی شده و محورهای فرعی نیز توسط ستاد برف روبی در حال اجرا است.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7346/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.