مهدی نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرهاست که این طرح مهم با تلاش مسئولان مرتبط، در 25 روستا از 94 روستای این شهرستان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: تعدادی از روستاهای این شهرستان نیز خالی از سکنه و تعدادی هم به دلیل نزدیکی به تهران تنها فعالیت صنعتی مانند چربی سوزی و سرب کاری انجام می شود که در این روستاها تنها مردان شاغل زندگی می کنند.
وی عنوان کرد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری گفت: طرح هادی روستایی برای ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات، تجهیزات عمومی روستایی نیز اجرا می شود.
به گفته وی محدودیت منابع مالی و همکاری نکردن روستاییان از موانع اجرای طرح هادی در برخی از روستاهاست.
به گزارش ایرنا، طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
پایه چنین طرح هایی در کشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد، و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد .
تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی از جمله ، اهداف مورد نظر در طرح های یادشده است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از 860 هزار نفر از مهمترین شهرستان مذهبی و سیاسی استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
انتشار: روح اله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.