مجید مهدوی روز جمعه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رویدادهای که در صنعت گردشگری از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است.
وی اظهار کرد: نمایشگاه ها از جمله بخش های مهم در صنعت گردشگری است که می توانند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصول کم رونق سفر و نیز برای آگاهی بخشی درباره یک منطقه و ایجاد یک تصویر مناسب از یک مقصد قلمداد شود.
وی افزود: ‎این نوع نمایشگاه ها قابلیت ایجاد توازن در توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگران را دارد و برای یک منطقه یا جامعه محلی این فرصت را فراهم می‌سازد تا تمایز خود را اثبات کند، خودش را معرفی کند، غرور محلی را افزایش دهد و رفاه اجتماعی و اقتصادی منطقه را ارتقاء بخشد.
‎مهدوی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به عنوان مهمترین رویداد گردشگری کشور هرساله فرصتی را فراهم می کند تا همه استان ها ظرفیت های جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آیین و رسوم خود را معرفی کنند.
‎مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: با توجه به این که تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام از جاذبه ها و امکانات مختلف و متنوعی در پاسخگویی به علایق و سلایق گردشگران برخوردار است، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امسال سعی کرد با چهره ای متمایز و متفاوت و با یکی از نمادهای تهران قدیم در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور داشته باشد، به نحوی که از معماری تاریخی و خاطرات خیابان های سنگ فرش شده با ماشین های قدیمی تا پذیرایی به سبک کافه های قدیم پایتخت که بسیار مورد پسند و توجه بازدید کنندگان در نمایشگاه قرار گرفت، استفاده کردیم.
‎وی افزود: همین علاقه مندی و استقبال مردم ضرورت معرفی و پرداختن به داشته های فرهنگی و تاریخی این کلان شهر را با تعریف مسیرهای گردشگری و تورهای متنوع تهران گردی برای مخاطبین مختلف ضروری می کند.
مهدوی گفت: این مهم به عنوان یکی از اولویت های مورد تاکید رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در دستور کار قرار گرفته است.
مهدوی اظهار کرد: باید این شور و هیجانی که نسبت به دیدار از جاذبه های تاریخی تهران ایجاد شده را به عنوان فرصتی در توسعه گردشگری شهری مغتنم شمرد و به بهترین شکل ممکن از این فرصت نهایت استفاده را کرد.
به گفته وی، از نکات مهم این نمایشگاه توجه به گردشگری کودک بود، قطعا کودکان امروز آینده سازان فردای کشور خواهند بود که اگر از کودکی با «گردشگری مسئولانه» آشنا شوند، گردشگری کشور به سمت یک «صنعت پایدار» و اقتصادی حرکت خواهد کرد.
وی گفت: ‎اجرای مراسم های آیینی و سنتی استان ها نیز برای بازدید کنندگان بسیار جذاب بود که استقبال بی نظیر هموطنان از نمایشگاه خود یکی از شاخص های مهم عملکرد مثبت و موفقیت آمیز این دوره بود که به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.
یازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ، سوم تا ششم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران نیز با داشتن یک غرفه اختصاصی حضور فعالی دراین نمایشگاه داشت.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.