به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی باغ کتاب؛ فرشاد شهیدزاده با اشاره به اینکه سالن های سینمایی و همایش باغ کتاب از تکنولوژی های روز برخوردار هستند، اظهار کرد: پردیس‌های سینمایی این مجموعه شامل 10 سالن سینمایی با ظرفیت یک هزار و 300 نفر است.
وی گفت: سالن اصلی باغ کتاب تهران با ظرفیت 480 نفر به نمایش فیلم و اجرای موسیقی و تئاتر و 9 سالن دیگر به نمایش فیلم‌های سینمایی اختصاص دارد و تمامی این سالن‌ها کاربری برگزاری همایش نیز دارند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل باغ کتاب تهران افزود: سالن های سینمایی این مجموعه در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر فقط میزبان هنرمندان و پس از پایان جشنواره پذیرای شهروندان است.
شهیدزاده با اشاره به تفاوت پردیس سینمایی باغ کتاب با دیگر پردیس های سینمایی سطح شهر افزود: خانه کودک، باغ علم کودک و نوجوان و کتابفروشی ها در زمان بهره مندی والدین از سینماها می تواند پذیرای کودکان و نوجوانان باشد و تمام اعضای خانواده می توانند همزمان از بخش های مورد علاقه خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه باغ کتاب یک مجموعه فرهنگی- علمی با محوریت خانواده است، اظهار کرد: هدف باغ کتاب ایجاد یک روز مفرح برای تمامی اعضای خانواده است و تلاش کرده ایم نیازهای فرهنگی- علمی خانواده را در این مجموعه گردآوری کنیم تا تمام اعضای خانواده بتوانند با خیالی آسوده اوقات فراغت شان را در مجموعه باغ کتاب سپری کنند.
سی ‌و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در تهران و مراکز ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود.
مجموعه باغ کتاب تهران واقع در بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس در ارتباط است.
وسعت این مجموعه فرهنگی110 هزار متر مربع است که 65 هزار متر مربع آن ساختمان نمایشگاهی، تالارهای همایش و اداری است و مابقی آن را فضای سبز و یک دریاچه مصنوعی تشکیل می‌دهد.
این مجموعه شامل کتابفروشی های کودک و نوجوان، فروشگاه لوازم التحریر، اسباب بازی و محصولات فرهنگی، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، باشگاه رباتیک، مرکز رویدادهای علمی، کتابفروشی و فروشگاه محصولات فرهنگی بزرگسال، سینما و گالری هنر است.
مجموعه باغ کتاب تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 21 و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقه مندان است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/7245//7244
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.