حسن ابراهیمی بسابی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در روزهای اخیر گزارشی مبنی بر دفن جسد در منطقه تصرفی 'قلعه سنگی' که جزء اراضی ملی می باشد به این مرکز اعلام شد.
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف تصرفات غیرقانونی اراضی ملی توسط برخی افراد سودجو صورت گرفته است، گفت: منطقه قلعه سنگی که در حاشیه شهر دماوند قرار دارد و در سال های اخیر ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرفات با وجود داشتن کاربری فضای سبز در زمینه گرفتن تولیت امام زاده ها، دفن میت و یا ایجاد حسینیه در اراضی ملی توسط افراد سودجو صورت گرفته است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بخش عمده ای از ساخت و سازهای صورت گرفته در این مکان مربوط به بیش از 10 سال قبل است، افزود: امروز با حضور ضابطین قضایی و مسئولین و متولیان این اراضی که شهرداری و اداره راه و شهرسازی هستند، دستور نظارت دقیق و برگرداندن تغییرات به حالت اولیه داده شد.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با تاکید بر برخورد با هرگونه فرصت طلبی در خصوص اراضی ملی اظهار داشت: تمام این اراضی متعلق به عموم مردم و دولت است و برای بهره برداری عمومی بوده و استفاده اختصاصی ممنوع است و به همین دلیل از شهرداری خواسته شد نسبت به تبدیل این اراضی به فضای سبز اقدام و به وظایف خود عمل کند.
وی با بیان اینکه دفن جسد هدفی جز تثبیت تصرفات غیرقانونی توسط سودجویان نداشته است، گفت: اقدامات قانونی برای قبری که در این محل وجود دارد، انجام شده است و با عوامل دفن میت نیز برخورد قضایی خواهد شد.
ابراهیمی بسابی با اشاره به اینکه دفن جسد در محدوده حسینیه تصرفی صورت گرفته است، افزود:این عوامل قصد تصرف دره ای به منظور احداث حسینیه و استفاده از اعتقادات مذهبی و دینی مردم داشته اند.
این مقام مسئول تصریح کرد: جابجایی جسد هنوز انجام نشده و این امر پس از طی مراحل قانونی محقق خواهد شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.