به گزارش ایرنا، سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: زمانی که امام وارد ایران شد؛ مهمترین سخنرانی خود را ایراد کرد و خود را خادم ملت دانست؛ هرچند که همواره از کلمه رهبر اباء داشت ولی با خدمت به مردم توانست سربلندی را برای این ملت به ارمغان آورد.
وی تصریح کرد: امام به نیم قرن حکومت ظلم پایان داد و استقلال واقعی را به کشور بازگرداند و هم اکنون نوبت ماست تا با پیروی و دفاع از رهنون های این امام بزرگ از آرمان های انقلاب حفاظت کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر فقر به عنوان زخمی بر پیکر این جامعه سایه افکنده و زمان آن فرا رسیده است تا این زخم را از بین برد و اجازه ندهیم این مشکلات به مکتب امام خمینی(ره) خدشه ای وارد کنند.
وی بیان کرد: امام در سیاست خارجی دست عجنبی را از ملت ایران قطع کرد و اگر بخواهیم با استکبار مقابله کنیم باید تابع ولایت باشیم.
خطیب جمعه شهرری گفت: هیچ انقلابی بیش از 2 دهه استقامت نداشته و تمامی شعارهای آنها پوچ شده اند، ولی با گذشت 40 سال از این انقلاب، همچنان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در این کشور موج می زند.
وی با بیان اینکه امنیت کشور زبانزد عام و خاص است، اظهار کرد: باید این امنیت را قدر بدانیم و این انقلاب را به نسل های بعد هم منتقل کنیم.
امام جمعه شهرری در ادامه به سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س) و ام ابیها اشاره کرد و افزود: در آستانه فاطمیه اول باید از کمالات ائمه بیشتر صحبت کرد چرا که همیشه محتاج این الگوها هستیم.
وی خانه حضرت فاطمه را دارالعصمت بیان کرد و گفت: این خانه دارالولایه ، دارالشفاء، داراشهادت و دارالعفاف است و با یاد و توسل به صدیقه کبری در زندگی دنیوی و اخروی عاقبت به خیر شویم.
حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه ادب را پنجمین اصل از سبک زندگی دینی بیان کرد و گفت: این ادب است که به هر کس و هر چیزی ارزش می دهد خداوند در مراحل زندگی در ابتدا ما را ادب می کند و بعد مسئولیتی را به ما می دهد.
وی عنوان کرد: شیوه گفتار، رفتار و زندگی مسالمت آمیز در زندگی از نشانه های ادب است که باید در تمامی مراحل زندگی رعایت کرد.
وی یادآور شد: پیامبر بزرگ اسلام با ادبش دل ها را جذب کرد و محبوب دل ها شد، چرا که ایشان تربیت شده خداوند بود و اهل سخاوت و گذشت بود و با انسان های جاهل ستیز نکرد.
امام جمعه شهرری رعایت کردن ادب در برابر خداوند را مهمترین مرحله ادب بیان کرد و گفت: برای رعابت کردن این مراحل باید واجبات را انجام داد و از گناهان دوری کرد و غیرخدا کسی و چیز دیگری را به دل راه ندهیم.
انتشار: روح اله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.