محمد حسین مقیمی روزچهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ایران بر روی گسل های فعال و زلزله خیز قرارگرفته است وباید برای مقاوم سازی بناها و ساخت ساختمان های مقاوم جدی و قاطع باشیم.
وی گفت: یکی از راه های مقاوم سازی ساختمان ها توجه جدی به آیین نامه 2800 است که باید مورد توجه سازندگان و مهندسان ناظر قرار گیرد.
مقیمی با بیان اینکه مطابق برنامه مدون کشوری هر سال باید 10 درصد ساختمان های روستایی مقاوم سازی شود افزود: متاسفانه از این برنامه عقب هستیم و مردم باید از تسهیلات بانکی و سایر مشوق ها برای مقاوم سازی منازل خود استفاده کنند.
وی گفت: بانک ها نیز باید مشوق مردم باشند و سعی کنند با پرداخت آسان و کم تشریفات تسهیلات مردم را در این مسیر یاری کنند.
مقیمی براصلاح بافت های فرسوده تاکید کرد و افزود: دولت با جدیت به دنبال ساماندهی و نوسازی بافت های فرسوده است وامیدواریم در سال 97 بتوانیم پیشرفت خوبی در این مسیر داشته باشیم و فرسوده نشینان را توانمند کنیم.
وی تاکید کرد: سازندگان ساختمان های جدید باید دقت کنند تا زمین ساختمان های خود را از نظر فنی کاملا تست کرده و از ساختمان سازی بر روی گسل ها و یا در حاشیه آن و زمین های سست خودداری کنند.
مقیمی بر بکارگیری کارگران ماهر برای ساختمان سازی، جدیت مهندسان ناظر در کنترل فنی ساختمان ها و نظارت سازمان های مسئول از جمله سازمان استاندارد بر بکار گیری مصالح استاندارد تاکید کرد.
وی گفت: در نشستی که با فرمانداران، شهرداران و بخشداران استان تهران داشتیم تاکید کردیم که به ساختمان های غیراستاندارد و غیرمقاوم پایان کار داده نشود.
مقیمی با اشاره به زلزله اخیر تهران ادامه داد: این زلزله تجارب خوبی در اختیار مجموعه مدیران استان قرار داد تا بتوانیم در صورت بروز حوادث احتمالی بهتر و سریعتر خدمت رسانی کنیم.
وی گفت: فضاهای ورزشی ظرفیت خوبی برای اسکان اضطراری شهروندان است و تلاش می کنیم هماهنگی ها در این زمینه در آینده بهتر و سریعتر باشد.
**بازدید سرزده از ادارات تهران در دستور کار است
مقیمی همچنین با بیان اینکه رضایت مردم اهمیت بالایی دارد افزود: برای افزایش رضایتمندی مردم در نظر داریم به صورت سرزده از ادارات استان تهران و نحوه خدمت رسانی آنان بازدید کنیم.
وی گفت: تلاش میکنیم در این دیدارها با گفت و گو با مراجعان میزان رضایت آنان را ارزیابی کرده و کارایی مدیران ادارات استان تهران را افزایش دهیم.
مقیمی استاندار تهران امروز(چهارشنبه) با حضور در خبرگزاری ایرنا ضمن گفت و گو با سیدضیا هاشمی مدیرعامل از بخش های مختلف سازمان خبرگزاری از جمله اتاق خبر بازدید کرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 6139 / 1528 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.