به گزارش ایرنا ، سادینا آبایی روز سه شنبه در جشن فجر آفرینان زینبی که در سالن سینمای هنر پیشوا برگزار شد اظهار کرد: تمامی ابعاد فضای مجازی به‌عنوان تهدید محسوب نمی شود ، ناآگاهی نسبت به این فضا باعث می شود که آن را تهدید کننده و مخرب تصور کنیم.
وی اظهار کرد: حلقه مفقوده جامعه امروز ایران ، آموزش و کسب مهارت است که باید در کنار هم قرار گیرد.
وی افزود : امروز شرایط به گونه ای پیش رفته که با زیرساخت های موجود به راحتی و با کمی تلاش می توان مدرک تحصیلی کسب کرد ولی مهارت ، به سادگی به دست نمی آید و این امر باعث می شود تا سطحی نگری به علم ، به کشور صدمه وارد کند.
آبایی افزود : اگر افراد ما را مهندس و دکتر خطاب کنند ، به منزله پیشرفت محسوب می شود ولی در اصل اگر نتوانیم دخترمان را خوب تربیت کرده و از همسر و فرزندانمان خوب مراقبت کنیم، موفق نبوده‌ایم.
وی نداشتن مهارت زندگی در جوانان راعلت اصلی افزایش آمار طلاق دانست و افزود: نداشتن مهارت‌های جوانان از علل افزایش آمار طلاق است؛ دختر و پسر ما نمی‌دانند که چگونه باید در زیر یک سقف زندگی کنند.
آبایی اظهار کرد: جوانی که مهارت‌های موردنیاز را فرانگرفته است از فضای مجازی پیروی می‌کند و اینجاست که آمار طلاق بالا می‌رود.
وی با بیان این که پدر و مادر اینترنت را در هزینه ای در سبد هزینه خانوار می‌بینند افزود: اگر از جوانان سؤال شود که شما بیشتر با پدر و مادرتان صحبت می‌کنید و یا در فضای مجازی می‌چرخید ، قطعا می‌گویند با فضای مجازی راحت‌تر می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم.
مدیر اپراتور شبکه علمی کشور گفت: رئیس‌جمهوری در سخنان خود همواره فضای مجازی را محور بیانات خود قرار داده و پرداختن به آسیب‌ها و فرصت‌های آن را ضروری می‌دانند؛ ما نیز باید این‌ها را جدی بگیریم و با علم وارد میدان عمل شویم.
آبایی گفت: اگر اطلاعات و آگاهی کامل نسبت به فضای مجازی داشته باشیم ، به‌درستی از این فضا استفاده می کنیم و دیگر مسئله فیلترینگ را پدید نمی آید.
مشاور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس طرح نهضت سوادآموزی دیجیتالی، از بالاترین مقام کشور تا پایین‌ترین افراد ازنظر شاخص علمی باید در این حوزه آموزش ببینند.
وی با اشاره به‌سرعت بالای فضای مجازی افزود: ما خانواده‌های ایرانی برای اخلاق و حریم خصوصی خود ارزش و احترام قائل هستیم؛ حریم خصوص ما در فضای مجازی جایی ندارد و خودمان باید آن را حفظ کنیم.
مدیر اپراتور شبکه علمی کشور بابیان اینکه در فضای مجازی کسی به ما تذکر نمی‌دهد افزود : تذکرات و آموزش‌ها در فضای واقعی باید پدید بیاید تا جوانان و خانواده‌ها به‌راحتی بتوانند در فضای مجازی قرار بگیرند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.