محمدحسین اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطر نشان کرد: هنرستان های هنرهای زیبا و اساتید و معلمان این هنرستان ها مسئولیت پرورش استعدادهای هنری کشور را بر دوش دارند و از جایگاه ویژه ای برخوردارند و هنرجویان این هنرستان ها در حقیقت هنرمندان و اساتید آینده کشور محسوب می شوند.
وی گفت: مسئولان و متولیان امر باید با دیدگاه و رویکردی ویژه به این مراکز هنری توجه کنند و برای ارتقای روزافزون آن ها تلاش چشمگیر داشته باشند تا آینده هنری این سرزمین تضمین شود.
اسماعیلی یادآور شد: امیدوارم که اتحاد و همدلی بین هنرمندان حوزه های مختلف همیشه پایدار باشد و هنرستان های موسیقی و هنرهای زیبا همواره بدرخشند تا فرهنگ و هنر ایران زمین بتواند به حیات خود ادامه دهد، زیرا هنرستان های هنرهای زیبا و اساتید هنری باعث جاودانگی هنر ایران هستند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به قدمت و سابقه درخشان این هنرستان ها گفت: هنرستان های هنرهای زیبا و موسیقی تهران به نوعی حافظه ی تاریخی هنر ایران محسوب می شوند و لذا باید این مراکز هنری را پاس داشت تا بتوانند همچنان به مسیر خود ادامه دهند و آینده ی هنری این سرزمین را بسازند.
وی تاکید کرد: با توجه به تاریخچه هنرستان موسیقی تهران، سال 97 صدمین سال فعالیت این مرکز هنری به عنوان اولین مرکز مستقل آکادمیک موسیقی در ایران است که بنا داریم جشن بزرگ و باشکوهی با حضور مسئولان، هنرمندان، پیشکسوتان، مدیران و اساتید و فارغ التحصیلان گذشته و حال این هنرستان برگزار کنیم.
وی افزود: اگر ما تاریخ پر فراز و نشیب ایران را بررسی نمائیم، می توانیم به راحتی نقش و جایگاه هنرمندان و اساتید هنری را در طول تاریخ ببینیم.
وی گفت: اینکه فرهنگ و تمدن ایرانی امروزه بعد از هزاران سال همچنان می درخشد و به عنوان یکی از تمدن های کهن محسوب می شود به خاطر تلاشی است که اساتید در رشته های مختلف هنری انجام داده اند و در جامعه ما تاثیرگذار بوده اند.
اسماعیلی یادآور شد: در برخی از سرزمین های جهان وقتی کشوری یا قومی مورد هجوم قرار می گیرند علاوه بر تاراج مادی آنان، فرهنگ و زبانشان نیز متحول شده و از تهاجم دشمن در امان نیست و جامعه شان متحول می شود، اما سرزمین ایران هر گاه مورد تاخت و تاز اقوام مختلف قرار گرفته نه تنها فرهنگ، هنر و زبانش تغییر نکرد بلکه متجاوزان را تحت تاثیر خود قرار داد.
وی تاکید کرد: این تاثیرگذاری نشان دهنده غنای فرهنگی انسان های این سرزمین است و اگر این انسان های بزرگ نبودند ما هم شاید الان یک ایرانی نبودیم و فرهنگ دیگری داشتیم.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطر نشان کرد: معلم و انسان های بزرگ میرا نیستند بلکه همیشه در ذهن و قلب انسان ها باقی می مانند و چنین انسان هایی حتی با مرگ خودشان تحول در جامعه ایجاد کرده و جاوید می شوند.
وی خاطر نشان کرد: در طول تاریخ اگر زندگی انبیاء و بزرگان را نگاه کنیم می بینیم این ها هیچ وقت نمی میرند و در یادها هستند و مرگشان هم به نوعی برای بازماندگان میمنتی را به ارمغان می آورد .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه اقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 7244 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.