به گزارش ایرنا، محسن هاشمی روز سه شنبه در چهلمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش می‌شود لایحه پیشنهادی بودجه سال 97 شهرداری تهران تا پایان بهمن‌ بررسی و به تصویب برسد.
وی گفت: افزایش شفافیت، کاهش هزینه‌ها و همچنین توجه به درآمدهای پایدار از اولویت‌هایی است که در این لایحه به آن توجه شده و با اهداف شورا همخوانی دارد.
وی با اشاره به میلاد حضرت زینب (س) نیز گفت: ایشان از عصر عاشورا تا بازگشت اهل بیت به مدینه سخت‌ترین دوران زندگی خود را طی کردند.
هاشمی با توجه به رشادت‌ها و ایثارگری‌های زنان ایرانی در سال‌های گذشته گفت: زنان ایرانی در دوره‌های مختلف اعم از جنگ و بعد از آن و در شرایط فعلی سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به مشقت‌های اقتصادی اشاره کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: با توجه به هرم بالای سنی جامعه نیاز داریم که پرستاران متخصصی را در شهرها و کلانشهرها تربیت کنیم و توجه ویژه ای به وضعیت شغل و معیشت پرستاران شود.

**لزوم توجه شهرداری تهران به موضوع پیاده راه 17 شهریور
احمد مسجدجامعی در این جلسه در تذکری بیان داشت: پیاده راه 17 شهریور مصوبه شورای شهر را نداشت هر چند که در ابتدا نام دیگری برای آن گذاشته بودند و حالا به اسم پیاده راه شناخته می‌شود اما این موضوع سبب شد که اهالی و کسبه زیادی به ما مراجعه کنند و نارضایتی خود را اعلام کنند.
وی ادامه داد: در شورای شهر چهارم مصوبه دو فوریتی داشتیم که طرح ساماندهی خیابان 17 شهریور حد فاصل میدان امام حسین تا میدان شهدا باید از سوی شهرداری ارائه می‌شد.
مسجد جامعی اظهار کرد: این طرح ساماندهی باید در راستای دسترس پذیر شدن خیابان 17 شهریور می‌بود اما اقدامی در این زمینه نشد.
وی خاطرنشان کرد: مردم و اهالی منطقه مذکور شکایت زیادی دارند و متاسفانه مرجعی در این زمینه پاسخگو نیست و لازم است شهردار تهران راهکاری بیندیشد.
این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از تذکر خود به حادثه پلاسکو و رشادت 16 آتش نشان اشاره کرد و گفت: نباید ناخواسته چند شهروندی که در این حادثه جان دادند، فراموش شوند.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود که یاد کشته شدگان پلاسکو گرامی داشته شود.

**انتقاد از عدم حمایت و تقویت مدیریت بحران با محوریت زنان و کودکان
رییس کمیسیون سلامت، محیط ‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه گفت: در حال حاضر که در سال آخر برنامه توسعه دوم شهرداری هستیم اما هیچ گونه فعالیتی در زمینه حمایت، تقویت و ایجاد مدیریت بحران با محوریت زنان و کودکان انجام نشده است.
زهرا صدراعظم نوری افزود: حمایت از ایجاد تشکل‌های ایمنی، آتش‌نشانی و مدیریت بحران به ویژه با محوریت زنان و کودکان در چهارچوب ضوابط و مقررات حاکم بر تشکل‌های سمن تا پایان برنامه در برنامه توسعه دوم شهرداری تصریح شده است.
وی گفت: شهرداری تهران بر اساس برنامه موظف به ایجاد حداقل 10 تشکل یعنی سالانه دو تشکل در این زمینه بوده است.
نوری تاکید کرد: اما در حال حاضر که در سال آخر برنامه هستیم هیچ گونه فعالیتی در زمینه حمایت، تقویت و ایجاد مدیریت بحران با محوریت زنان و کودکان ایجاد نشده است.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شورای پنجم و ستاد سمن‌های شورای شهر درخواست می‌کنم عنایت ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7244/9343/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.