به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز سه شنبه در حاشیه همایش ملی آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران افزود: در گزارش تحویل و تحول مدیریت شهری که در شورا ارائه شد، گفتم که قراردادی با فردی در دانشگاه پلیس بسته شده و منظور من از طرف قرارداد شخص حقیقی بود نه نیروی انتظامی.
وی با بیان اینکه این قرارداد با بخش خصوصی بسته شده، اظهار کرد: متاسفانه برخی رسانه ها در انعکاس خبر، طرف قرارداد را ناجا اعلام کردند.
نجفی خاطرنشان کرد: فردای همان روز ارائه گزارش نیز از طریق مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران اعلام شد که منظور نیروی انتظامی نبوده، اما ظاهرا ناجا براساس گزارش اشتباه برخی رسانه ها، اقدام به شکایت کرده است.
وی با بیان اینکه شنیده ام که پلیس از شهرداری تهران شکایت کرده، گفت: گفته من با برداشت نیروی انتظامی از موضوع، متفاوت است.
«شهردار تهران در جریان گزارش تحویل و تحول مدیریت شهری پایتخت در شورای شهر گفت که اواخر سال گذشته قراردادی با فردی در دانشگاه پلیس به مبلغ یک میلیارد تومان به منظور تدوین شاخص ارزیابی عملکرد منعقد می شود که ارزش گزارش ارائه شده 10 میلیون تومان هم نیست».

* طرح کاهش تاکنون اجرا نمی شده است
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر تصمیم شهرداری برای بازنگری در طرح ترافیکی کاهش نیز گفت: این طرح تاکنون اجرا نشده و پلیس خودروهای فاقد معاینه فنی را در تهران جریمه نمی کرده است.
وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مستلزم ایجاد شبکه سراسری با همکاری وزارت کشور است، تصریح کرد: این شبکه ایجاد شده و قرار است در بودجه سال 97 اعمال قانون برای خودروهای فاقد معاینه فنی تبدیل به قانون شود.
وی افزود: طرح ترافیکی کاهش از ابتدای سال 97 اجرا می شود.
«این گفته های شهردار تهران درحالی است که براساس اعلام مدیران شهری اجرای طرح کاهش از مهرماه سال گذشته در پایتخت آغاز شده و خودروهای فاقد معاینه فنی 50 هزار تومان جریمه می شوند».
شهردار تهران همچنین گفت: در مورد تردد کامیون ها در سطح شهر تاکنون هماهنگی بین شهرداری و ارگان های دیگر انجام نشده و تنها در ایام آلودگی هوا از تردد آنها جلوگیری شده است.
وی افزود: ممنوعیت تردد کامیون ها در ایام آلوده تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی هوا دارد و نباید به ایام آلوده محدود شود.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در مورد موتورسیکلت ها نیز باید وام بلاعوض به منظور جایگزینی هشت هزار موتورسیکلت با موتورهای برقی اختصاص یابد.
نجفی درمورد طرح جدید ترافیک شهر تهران نیز گفت: در این طرح پیش بینی شده میزان ورود خودروها به محدوده طرح ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد.
ششمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا امروز با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد.
خبرنگار: عاطفه نژادسالاری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/9353**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.