به گزارش ایرنا، مجید فراهانی روز سه شنبه در نطق پیش از دستور چهلمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در توزیع بودجه در مناطق 22 گانه شاهد اختلاف سهم بالاتر از میانگین و تداوم بی عدالتی هستیم به نحوی که سهم یک منطقه 2.1 درصد بودجه شهرداری است و منطقه ای دیگر تنها هفت دهم درصد کل بودجه شهرداری نصیبش شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس آنچه که باید در دستور کارمان قرار گیرد «تحول در نظام مالیه شهری» است، البته این کار بسیار دشواری است برای سازمان ها، شرکت ها، مناطق و معاونت هایی که در 12 سال گذشته بر اساس رانت و رابطه اداره می شده اند و نظام مدیریت غیر منطقی، پرخرج و هزینه بری را شکل داده اند.
وی به لایحه بودجه سال 97 شهرداری اشاره و تصریح کرد: سهم اعتبارات تملک دارائی های سرمایه ای یعنی پروژه های عمرانی از 45 درصد درسال 1396 به 39 درصد در سال 1397 کاهش یافته است و سهم هزینه ها از 39 درصد در سال 1396 به 44 درصد در سال 1397 افزایش یافته است.
وی افزود: برغم آنکه همه ما زمین لرزه های حومه تهران را حس کردیم و بر لزوم توجه به پایداری و ایمنی شهر تذکرها و نطق های فراوانی داشتیم ، اما شاهدیم که تنها 4.28 درصد کل بودجه شهرداری به ماموریت ایمنی و مدیریت بحران اختصاص داده یعنی فقط بیست و هشت صدم درصد بیشتر از سال 1396.
فراهانی اضافه کرد: این تحلیل های اولیه یعنی آنکه ما باید عزممان را جزم کنیم و تمام تلاشمان را برای اصلاح و تعدیل بودجه شهرداری در مسیری که منجر به ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان شود و نه تامین هزینه های اداره شهرداری بکار بندیم.
فراهانی گفت: در کنار تعدیل جداول بودجه پیشنهادی نیازمند توجه به بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد هستیم، یعنی تخصیص بر مبنای عملکرد، متناسب با تحصیل و وصول درآمدها، پیشرفت فیزیکی و تاثیر پروژه در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، نه اینکه اداره کل بودجه بگوید تخصیص دادم و مالی پرداخت نکرده است، مجری و ناظر هم در به در دنبال پولی باشند که در قالب این تخصیص وجود ندارد تا پرداخت شود.
وی تاکید کرد: این گونه است که پایانه جدید شرق برغم پیشرفت فیزیکی 95 درصدی همچنان در گیر و دار تامین اعتبار و پرداخت تخصیص گرفتار می ماند و هزینه این از هم گسیختگی و بی تدبیری را شهروندانی می دهند که در ترافیک مسیرهای منتهی به پایانه شرق فعلی باید منتظر بمانند تا مدیران شهرداری این روند را اصلاح کنند.
رییس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: نقطه آغاز اصلاح و بهبود نظام مدیریتی نه فقط شهر بلکه کشورمان در اصلاح نگاه به بودجه است و تا زمانی که تنظیم و تخصیص بودجه در هاله ای از خیال و توهم است و پرداخت نقدینگی اش با چانه زنی و عدد سازی انجام می گیرد، ادعای تحقق بودجه عملیاتی چیزی جز دروغ و چاپ کتاب بودجه و جز حرام کردن کاغذ نیست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9343/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.