به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه عصر دوشنبه در نشست تحلیل و تبیین کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» در فرهنگسرای گلستان اظهار کرد: شهید مطهری با توجه به داشتن بحث های استراتژی یک ایدئولوگ بود و استراتژیست نبود و شهید بهشتی نیز با توجه به داشتن بحث های ایدئولوژیک یک استراتژیست بود اما ایدئولوگ نبود، من رهبر معظم انقلاب را جامع شهیدان مطهری و بهشتی می شناسم.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در بخش مبانی نظری مانند یک ایدئولوگ کامل و جامع ورود پیدا می کنند، گفت: فقهای ما عمدتا فقیه احکام هستند اما رهبر معظم انقلاب موسس فقه راهبردی بوده و راهبردهای ابلاغی ایشان در زمینه های مختلف همچون سیاست های انتخابات، سیاست ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی براساس روش اجتهادی است.
حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، صداقت را ویژگی اخلاقی و ایمانی مهم رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: صداقت اکسیر کمال آدمی است و نشان صداقت تهجد است، رهبر معظم انقلاب به سخنانی که می گویند از جمله مردم سالاری اقتصادی باور دارند، نمی خواهند مردم را فریب دهند و معتقدند که باید به مردم تکیه کرد.
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، رهبر معظم انقلاب را به دلیل داشتن جامعیت و نظام فکری حکیم دانست و گفت: این ویژگی در کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» بیان شده و علاوه بر آن رهبر معظم انقلاب، مجتهد، فقیه، مورخ، هنرمند، سیاست مدار مدیر بوده و دارای نگرش ملی و بین المللی هستند.
وی با اشاره به اینکه محور منظومه فکری رهبر معظم انقلاب توحید است، افزود: این توحید با توحید متکلمان و فلاسفه متفاوت است و تنها یک باور نیست و در منش، نگرش و کنش انسان جریان دارد و چنین ویژگی در منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) هم مشاهده می شود.
حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به چگونگی نگارش کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» اظهار کرد:این کتاب در طول 2 سال مطالعه آثار رهبر معظم انقلاب، تحقیق و پژوهش با همکاری جمعی از پژوهشگران در مجموعه ای مبتنی بر نظام بینشی، منشی، نظامات اجتماعی، اندیشه های بنیادی، راهبردی و کاربردی رهبر معظم انقلاب به صورت دانشنامه طراحی و منتشر شد.
نویسنده کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» با ذکر نمونه هایی از تصمیم های رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری و دوران رهبری نظام گفت: جلوگیری از منحل شدن ارتش در اوایل انقلاب و حمایت از این قشر با پوشیدن لباس ارتش و همراهی با آنان در منطقه جنگی، در نظر گرفتن ارتش و سپاه به عنوان 2بازوی نظامی نظام جمهوری اسلامی، توصیه به فرماندهان ارتش و سپاه برای ساخت موشک جنگی در زمانی که ایشان رهبری نظام را برعهده گرفتند از جمله این تصمیم ها بود و اگر ما اکنون قدرت موشکی را نداشتیم، 10 ها و صدها بار مورد حمله نظامی قرار می گرفتیم.
حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به تاکیدات و پیگیری رهبر معظم انقلاب برای ارتقای علمی کشور افزود: در گذشته رتبه علمی کشور در جهان 60 بود که رهبر معظم انقلاب این رتبه را شایسته کشوری با جایگاه تمدنی برجسته ندانستند و بر رشد علمی و تدوین نقشه جامع علمی کشور تاکید کردند و حتی از بعضی تحقیقات علمی به شخصه حمایت می کردند و در نهایت با توجه به این مطالبات و پیگیری ها رتبه علمی کشور در جهان به 16 رسید.
وی، تصمیم های مدبرانه، حکیمانه، عادلانه و حلیمانه رهبر معظم انقلاب نسبت به فتنه های مختلف کشور را از دیگر اقدامات ایشان عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب توانستند فتنه های داخلی را با تدبیر، عادلانه و منصفانه خنثی کرده و بصیرت زایی کنند.
رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به فاجعه منا افزود: دولت عربستان در این فاجعه، به گونه ای متکبرانه سخن گفته و قصد نداشتند پیکرهای پاک شهدا را به دولت ایران بدهند که پس از سخنان مقتدرانه رهبر معظم انقلاب، دیدگاه دولت عربستان تغییر کرده و پیکرهای شهدا با همراهی تیمی از ایران به کشور بازگشت.
حجت الاسلام خسروپناه با اشاره به تصمیم رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با داعش در بیرون از مرزهای کشور گفت: در ابتدا تمام چهره های سیاسی کشور با گرایش های مختلف مخالف این تصمیم بودند، رهبر معظم انقلاب مقتدرانه در تصمیم خود ایستادگی کرده و گفتند که اگر ما ریشه فتنه داعش را در بیرون از مرزهای کشور از بین نبریم و این فتنه وارد کشور شده و امنیت داخل کشور را از بین می برد.
وی افزود: براساس این تصمیم سردار سلیمانی و فرماندهان ارتش و سپاه از رهبر معظم انقلاب اطاعت کرده و مقابل داعش ایستادند و زمانی که جنایت های داعش در جهان منعکس شد، به تدریج تمام سیاسیون گفتند که تصمیم رهبر معظم انقلاب در مبارزه با داعش درست بوده است و اگر این تصمیم گرفته نمی شد، در ایران فاجعه رخ می داد.
نویسنده کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» با اشاره به تصمیم رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: ایشان معتقدند که وضع اقتصادی کشور جز با مردم سالاری اقتصادی، تکیه و اعتماد به مردم و اقتصاد مقاومتی تحول پذیر نیست و در این حوزه سند اقتصاد اسلامی و سیاست های اقتصاد مقاومتی را تدوین کرده و ابلاغ کردند.
حجت الاسلام خسروپناه تصریح کرد: هر تصمیمی که رهبر معظم انقلاب اتخاذ کردند، درست بود و هر موقع که ما به این تصمیم ها توجه کردیم موفق بودیم اما در اقتصاد مقاومتی گوش نکردیم، در این حوزه صحبت کردیم اما اقدام دیگری انجام دادیم و روز به روز مسائل اقتصادی بدتر می شود.
نشست «اندیشه ولایت» با موضوع تبیین و تحلیل کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» به قلم عبدالحسین خسروپناه و جمعی از پژوهشگران عصر دوشنبه همزمان با سالروز صدور نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی با حضور نویسنده اثر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی مسئول بررسی ابعاد انعکاس نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس چاردولی استاد دانشگاه، جعفر درونه دبیر همایش طلوع حقیقت و رئیس اسبق سازمان آموزش و پرورش تهران، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از پژوهشگران در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.
کتاب «منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه ای» در 2 جلد و چهار بخش مشتمل بر نظام‌های ‌بینشی و نگرشی، نظام‌های منشی و رفتاری، نظام های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلام و براساس اندیشه ها و نظریه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست تدوین و توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.