محسن سلطان محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 6 کتابخانه عمومی در شهرستان پردیس وجود دارد که اعضای کتابخانه حدود 3 هزار نفر هستند و عضویت کتابخانه نیز با مبلغ اندکی امکان پذیر است.
رئیس اداره کتابخانه های شهرستان پردیس خاطر نشان کرد: باتوجه به وجود سیستم مشترک در کتابخانه شهرستان پردیس با سایر کتابخانه ها، افراد با بهره مندی از شرایط عضویت سراسری در کتابخانه مبدا می توانند از منابع سایر کتابخانه‌های عمومی کشور نیز استفاده کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه برای هر 20 هزار نفر یک کتابخانه و برای هر یکصد نفر جمعیت 8 متر کتابخانه طبق استاندارد نیاز است گفت: با درنظر گرفتن حدود 200 هزار نفر جمعیت این شهرستان، فضایی به وسعت 16 هزار متر مربع کتابخانه ضروری است.
سلطان محمدی با تاکید بر اینکه سقف کتابخوانی برای هر نفر چهار عنوان کتاب است افزود: طبق سند چشم انداز وجود 800 هزار عنوان کتاب در سطح شهرستان ضروری است که متاسفانه در حال حاضر با سطح استاندارد فاصله زیادی داریم.
وی ساخت کتابخانه مرکزی و کتابخانه سیار شهرستان پردیس و احداث کتابخانه با شرایط استاندارد در شهرستان بومهن را از پروژه های در دست اقدام این اداره دانست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: اشرف پورمند**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9441/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.