به گزارش ایرنا ، شهرام عدالتی روز دوشنبه در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور استاندار تهران در شهرستان ورامین برگزار شد اظهار کرد: مشکل جدی ورامین که کلیه فعالیت های موجود در شهرستان به آن بستگی دارد، آب است و اگر برای رفع آن برنامه جامعی طراحی نشود ، قلت جمعیت در برخی از مناطق ورامین ، به حذف جمعیت منجر می شود.
وی افزود: با بررسی وضعیت جمعیتی شهرستان ورامین مشخص می شود که در سال های اخیر جمعیت شهرستان ورامین ، رشد منفی داشته و دومین شهرستان استان تهران از نظر قلت جمعیت به شمار می رود.
وی گفت : شهر ورامین با رشد منفی 6 دهم درصد و جواد آباد با رشد منفی 2 دهم درصد مواجه است و این امر پس از تغییرات سیاسی و جدا شدن قرچک و پیشوا سرعت بیشتری گرفته است.
وی تصریح کرد: با وجود آن که بیشترین میزان اراضی کشاورزی استان ، در شهرستان ورامین است ولی تنها 6 درصد شاغل بخش کشاورزی است و 40 درصد در بخش صنعت شاغلند و این نشان می دهد که رغبت مردم به فعالیت های صنعتی بیش از کشاورزی است .
عدالتی بیان کرد: بر اساس برنامه های ایران 1400 ، محور ورامین – تهران ، محور ممتاز توسعه است و این مهم با توجه ویژه به حوزه های مختلف اقتصادی ، کشاورزی و صنعتی میسر می شود.
وی گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته ، با وجود کمبودهای منابع آبی ، اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی ورامین به دلیل حرکت به سمت کشاورزی نوین و صنعتی افزایش یافته است و این نشان می دهد در صورت توجه به ظرفیت های موجود می توان فعالیت های اقتصادی را توسعه داد.
وی افزود: با توجه به اینکه بزرگراه آبیک – چرمشهر به عنوان کمربندی سوم تهران به ورامین ختم می شود ، جاده آبباریک ورامین می تواند به یکی از مهمترین جاده های اختصاصی برای توسعه ورامین به حساب آمده و باعث توسعه آن شود.
معاون سازمان برنامه و بودجه استان تهران اظهار کرد: استان تهران از ظرفیت های بالایی در توسعه گردشگری برخوردار است به گونه ای که در شمال تهران می توان به ورزش اسکی پرداخت و در جنوب دشت ورامین ، از فضای کویر استفاده کرد و این فرصتی است که باید از آن به منظور توسعه شهرستان ورامین استفاده کرد.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.