به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، محمد فرجود گفت:این همایش و نمایشگاه جانبی 13 و 14 اسفندماه در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزارمی شود.
وی با بیان اینکه این رویداد که بر اساس رویکردهای نوین شهرداری تهران مبنی بر حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری برگزارمی شود، افزود: موضوع راهبردی «هوشمند سازی شهر تهران» که مورد تاکید سند چشم انداز شهر در افق 1404 نیز می باشد که در آن سند تهران «شهری هوشمند، دانش پایه و نوآور» تعریف شده است.
وی اظهارداشت : سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران به عنوان متولی راهبری برنامه هوشمند سازی شهر تهران تبیین راهبردها و سیاستهای کلان شهرداری تهران می باشد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با اشاره به اینکه با نظر شهردار محترم تهران «دبیرخانه تهران هوشمند» راه اندازی می شود، تصریح کرد: یکی از فعالیتهای کلیدی دبیرخانه تدوین و پیاده سازی سند راهبردی «تهران هوشمند» است و بدین ترتیب مجموعه فعالیت های عملیاتی و اجرایی مربوط به شهر هوشمند در تهران انسجام و شتاب جدی خواهد گرفت.
فرجود ادامه داد: امروز حرکت به سمت شهر هوشمند در تهران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که همه ذینفعان شهری شامل شهروندان، کسب و کارها و نهادهای دولتی و عمومی باید برای رسیدن به آن همکاری و همیاری ویژه ای داشته باشند که در این میان نقش شهرداری بسیار کلیدی و محوری است.
وی با اعلام این که ایده ها و طرحهای متعددی تحت عنوان هوشمند سازی تهران مطرح بوده و هست، تأکید کرد: مشکل اصلی نبود یک دیدگاه جامع و برنامه راهبردی است که این طرحها در قالب آن معنا پیدا کنند و با یکدیگر یکپارچه و هماهنگ باشند و با توجه با محدویتهای منابع، اولویتهای آنها معلوم می شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: نمایشگاه آخرین محصولات و خدمات مرتبط به شهر هوشمند از دیگر مواردی است دراین همایش برگزاری می شود.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی پایگاه اینترنتی smart.tehran.ir مراجعه کنند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.