سید احمد صفوی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تدابیر لازم برای مدیریت به موقع بحران های احتمالی در زمان بارش های زمستانه از سوی مدیریت شهری انجام شده است و تیم های اجرایی برای اعزام به نقاط حساس و آبگیر احتمالی در آماده باش هستند.
وی با اشاره به اینکه پاکسازی مسیل ها و کانال های هدایت آب های سطحی از برنامه های مستمر و اولویت دار مدیریت شهری بوده است، افزود: نقاط حساس و مهم منطقه نیز از طریق 30 دوربین نظارت تصویری در میادین و بزرگراه های شهری به صورت زنده رصد می شوند تا در صورت بروز بحران های احتمالی در کمترین زمان رفع خطر شود.
وی استفاده از حمل و نقل عمومی در زمان بارش را بهترین گزینه برای کاهش ترافیک بین شهری برشمرد و گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی جدید و بارش های زمستانه، ناوگان حمل ونقل عمومی در موقعیت های پرمسافر تقویت شده است تا تردد شهروندان به سهولت انجام شود.
صفوی ادامه داد: 14 سایت برف روبی نیز در موقعیت های مهم و قابل دسترس از جمله بزرگراه شهید کریمی و خیابان های شهید نبی پور، شهید دستواره، شهید رجایی، ورامین، دهخدا و میادین مادر، شهید بروجردی و شهید حسن زاده تجهیز به ملزومات برف روبی هستند و در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند.
وی یادآور شد: 180 مخزن ویژه ملزومات ضدیخ در سایت های برفروبی جانمایی شده و در صورت نیاز و تقاضا در زمان بارش، 70 مورد نیز آماده نصب است.
شهردار منطقه 20 به لزوم مشارکت شهروندان نیز اشاره کرد و یادآور شد: شهروندان با اطلاع دقیق نشانی آبگرفتگی و یا آب ماندگی های احتمالی سطح شهر، از طریق سامانه 137 می توانند با مجموعه مدیریت شهری مشارکت کنند.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
6003
انتشار: روح اله صائب
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.