به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، مهدی داوری در حاشیه مراسم نخستین سالگرد شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو در جمع خبرنگاران افزود: در حال رایزنی و پیگیری هستیم که بتوانیم حقوق شهدا و خانواده آنان را برآورده کنیم و پیگیر هستیم این مسئله رسما اتفاق بیفتد.
وی تصریح کرد: به زودی خانواده 16 شهید آتش نشان تحت پوشش سازمان ایثارگران شهرداری تهران قرار می‌گیرند و همچنین در خصوص بنیاد شهید و امورایثارگران نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.
داوری خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس قانون عمل کنیم و نمی‌توانیم فراتر از آن پیش برویم ولی پیگیر هستیم خانواده شهدای آتش‌نشانان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قرار بگیرند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه گفت: همه ساختمان‌ها باید دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط به ایمنی را لحاظ کنند تا پروانه ساخت دریافت کنند.
وی درباره نا ایمن بودن ساختمان تجارت جهانی در میدان فردوسی نیز اظهار کرد:‌ اگر این ساختمان ناایمن باشد پرونده آن در سازمان آتش نشانی وجود دارد و این پرونده را قطعا بررسی می کنیم.
مراسم اولین سالگرد 16 شهید آتش نشان امروز (جمعه) در قطعه 50 بهشت زهرا با حضور خانواده این شهیدان، آتش نشانان، مدیران شهرداری و سایر اقشار مردم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو صبح روز پنجشنبه 30 دی سال گذشته در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد.
ساختمان پلاسکو پس از 3.5 ساعت سوختن در نهایت فروریخت و 16 آتش نشان زیر آوار ماندند و در این حادثه به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/ 7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.