به گزارش خبرنگار ایرنا، الهام فخاری روز پنجشنبه در جریان بازدید جمعی از شورای اسلامی شهر تهران از بازار تجریش و بررسی مسایل مربوط به کسبه این بازار، افزود: بازارهای ایرانی از جمله تجریش، نهادی برای پیوند بخش های اقتصادی و اجتماعی است.
وی اظهار کرد: متاسفانه بخش های وسیع از باغ ها و زیبایی های طبیعی منطقه یک شهر تهران و تجریش از بین رفته باغ ها و تنفسگاه های تهران دراین منطقه به ناحق دچار نابودی شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم به این موضوع به صورت قانونی رسیدگی شود، افزود: شمیرانات مجموعه ای از فرصت ها و تهدیدها برای شهر تهران است که با توجه به ظرفیت بازار و بهینه سازی سرمایه گذشته می توان به نفع آینده اقدامات موثری دراین منطقه انجام داد.

* ضرورت توجه به هویت اقتصادی و کسب و کار در بازار تجریش
رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین بازدید گفت: هویت بخشیدن به بازار بزرگ تجریش، از جمله موضوعات مهم و موردتوجه اعضای شورای شهر است.
حسن خلیل آبادی افزود: هویت بازار تجریش و ری در تهران از بین رفته که باید برای احیای این فرهنگ کاری اساسی و جدی انجام شود.
وی اظهار کرد: در محدوده تجریش هویت تاریخی مسجد، بازار و امامزاده با هم عجین شده که همواره مورد توجه مردم بوده است.
خلیل آبادی با اشاره به نقش بازار در فرهنگ اجتماعی و اقتصادی مردم، تصریح کرد: ساماندهی کسبه و دستفروشان یکی از برنامه های مهم شورای شهر تهران در راستای هویت بخشی به بازارهای شهر از جله تجریش است.

* ساماندهی زمان و فعالیت دستفروشان در بازار تجریش
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه با تاکید بر ضرورت ساماندیه دستفروشان بازار تجریش، پیشنهاد کرد که دستفروشان از ساعت 21 در این بازار مستقر و فعال شوند.
زهرا نژادبهرام افزود: این پیشنهاد درکارگروهی با حضور اعضا شورای شهر و شهرداری منطقه یک تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا برای حمایت از امرار و معاش کسبه بازار تجریش، موضوع ساماندهی بازار را با جدیت و توجه بیشتر در شورا مطرح و پیگیری کنیم.
بازار تجریش یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تهران در منطقه شمیرانات است، این بازار از یک سمت به تکیه تجریش و امامزاده صالح (ع) و از سمت دیگر به میدان قدس می‌رسد.
جلسه بررسی مسایل و مشکلات بازار تجریش امروز با حضور جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهرداری و کسبه و اهالی محل در مسجد صاحب الزمان(عج) تجریش برگزار شد.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7247**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.