به گزارش ایرنا، داوود روشن‌نیا روز پنجشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان دماوند افزود: سهم استان تهران از برنامه فراگیر اشتغال سال جاری، 126هزار فرصت شغلی است.
وی اظهار کرد: تسهیلات اشتغال فراگیر استان تهران حدود 3 هزار میلیارد تومان است که اعتبار شهرستان های تابعه استان نیز مشخص شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بکر بودن مناطق شرق استان تهران، می توان از ظرفیت های گردشگری این منطقه برای اشتغالزایی استفاده کرد ، چراکه نرخ اشتغال در بخش گردشگری بسیار بالاست.
وی ادامه داد: درهمین ارتباط تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی نیز در گذشته 5 ‌میلیون تومان بوده که امروز به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.
وی گفت: در سطح استان تهران تنها شهرستان‌های پاکدشت و پردیس دارای مرکز کارآفرینی هستند که این مراکز ظرفیت مناسبی برای اشتغالزایی و هدایت درست افراد جویای کار دارند.
روشن نیا همچنین به تهیه اطلس ملی توسعه مشاغل روستایی اشاره کرد و گفت: با توجه به سند توسعه و آمایش سرزمین، تهیه اطلس ملی توسعه روستایی با هدف ایجاد اشتغال پایدار بسیار مهم و قابل توجه است.

* دماوند بیش از 5 هزار نفر جویای کار دارد
معاون برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان دماوند نیز دراین جلسه گفت: براساس آمارهای موجود این شهرستان 5500 نفر جویای کار دارد که امیدواریم ظرف 2 سال آینده برای همه این افراد شغل ایجاد کنیم.
سیاوش نوری اظهار کرد: امسال زمینه اشتغال بکار 1200 نفر دراین شهرستان فراهم شده که اقدام بسیار موثر و قابل توجهی است.
معاون فرماندار شهرستان دماوند در ادامه به طرح های توسعه ای برای دریافت وام اشاره و اظهار کرد: قرار است 500 میلیون تومان از این تسهیلات به شهرستان دماوند اختصاص داده شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7246**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.