به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، احمد صادقی در اختتامیه این دوره تخصصی گفت: این دوره شامل آموزش های مقدماتی مباحث مدیریت بحران و کاهش ریسک بود که در مرحله بعدی دوره های آموزشی تخصصی تر نیز برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با بیان اینکه مسئولیت مدیریت بحران از مباحثی است که مغفول واقع شده است افزود: شهرداران نواحی که مدیر بحران ناحیه به شمار می آیند می توانند با افزایش آگاهی و توانمندی در حوزه مدیریت بحران موجب کاهش خطرات و آسیب پذیری در حوزه تحت مسئولیت خود باشند.
جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران افزود: بر اساس دانش داده های موجود وقوع زلزله در تهران همواره محتمل است، بر همین اساس باید دستورالعمل ها و راهکارهای تحقق شهری مقاوم و پایدار را به ویژه در حوزه ساخت و ساز ایمن و آموزش و آگاهی مردم به کار ببندیم.
صادقی افزود: در همین خصوص شهردار تهران تاکید دارندکه از فرصت پیش آمده ناشی از حساس شدن مردم و مسئولان به موضوع زلزله برای پیشبرد اهداف ترسیم شده به خوبی استفاده کرده و آموزش مدیران، پرسنل شهرداری و مردم در محلات از جایگاه مهمی برخوردار باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه اصلاح بافت فرسوده روندی زمان بر و طولانی مدت است که البته امیدواریم حداقل تا 10 سال آینده در تهران بافت فرسوده نداشته باشیم، لازم است در این مدت آگاهی و توانمندی های خود را افزایش دهیم .
وی افزود:بایستی با علم و دانش مدیریت بحران آشنا باشیم و بدانیم به چه صورت روش های کاهش خطر پذیری را با اقداماتی ساده در دستور کار قرار دهیم.
همچین حیدر کلهری معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان در اختتامیه این دوره آموزشی گفت: بیش از 210 نفر از شهرداران و دبیران ستادهای مدیریت بحران نواحی مناطق 22 گانه شهر تهران به همراه جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان شهری در این دوره که طی سه مرحله و به صورت 2 روزه برگزار شد، شرکت کردند.
وی افزود: این آموزش ها با شهرداران نواحی که پیشانی اجرایی شهرداری هستند آغاز شده و در مرحله بعدی برای سایر مدیران شهرداری نیز برگزار خواهد شد.
کلهری گفت: این دوره آموزشی با توجه به وظایف و مسئولیت های لایه های مختلف شهرداری و توسط اساتید به نام و مجرب مدیریت بحران، بر پایه مباحث کاربردی و عملی و با همکاری ادارات کل آموزش، ارزش یابی و انتصابات ، معاونت امور مناطق و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برنامه ریزی و اجرا شد.
در این دوره آموزشی شرکت کنندگان علاوه بر شناخت مخاطرات طبیعی و انسان ساز شهر تهران با رویکرد مراحل مدیریت بحران، ساختار مدیریت بحران، وظایف و اختیارات شهرداران نواحی در این حوزه، سامانه های جمع آوری اطلاعات، سامانه فرماندهی حادثه و برنامه ریزی و عملیات و اصول و مبانی پدافند غیرعامل آشنا شدند.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.