به گزارش روزچهارشنبه ایرنا از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه ،محمد علیخانی با اشاره به نقش کلیدی مترو در کاهش آلودگی هوای پایتخت افزود: باید تلاش کنیم با تکمیل خطوط 7 گانه و افزایش ظرفیت جابجایی، مسافران بیشتری را به سمت استفاده از مترو سوق دهیم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر مردم برای استفاده از مترو راغب هستند، اما مشکل اصلی مترو، کمبود ناوگان است که شورای اسلامی شهر تهران تمام تلاش خود را برای تأمین اعتبارات بیشتر در این زمینه می‌کند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: وسایل حمل‌ونقل عمومی انبوه بر، در اولویت توسعه حمل‌ونقل است و قطعاً همه کشورها به‌خصوص شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند، تلاش می‌کنند این بخش را توسعه دهند.
علیخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 18 تا 20 میلیون سفر در شهر تهران صورت می‌گیرد افزود: هر چقدر ظرفیت مترو را بیشتر کنیم جمعیت بیشتری از مردم را می توانیم به سمت این حمل‌ونقل پاک سوق دهیم و به کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت کمک کنیم.
وی با ابراز تأسف از آمار و رقم‌های اغراق‌آمیزی که قبلاً در خصوص جابجایی مسافر در مترو اعلام شد بود، افزود: شاید این اعداد به خاطر گرفتن اعتبارات بوده، اما با توجه به بررسی‌ها و تعداد واگن‌ها و قطارهایی که داریم، در حال حاضر به حدود 2میلیون سفر در روز رسیده‌ایم.
علیخانی خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت‌ها و نیازهای خطوط کنونی مترو را در بخش ایمنی و واگن‌ها برطرف کنیم می‌توانیم به 6 میلیون سفر در روز برسیم.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به اقدامات این شورا برای حمایت از مترو اشاره کرد و گفت: درجلسه شورا طرح 2 فوریتی 4 هزار میلیارد تومانی اوراق مشارکت خط 6 و 7 مترو به تصویب رسیده است.
وی افزود: هر سفر که به مترو اضافه می‌شود مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند و بر اساس آن باید از این صرفه‌جویی که صورت گرفته مبلغی را برای کمک به مترو پرداخت کنند، اما در سال‌های گذشته این موضوع محقق نشده است؛ اما این‌یک قانون است که با ارائه مستندات درست و مشخص کردن ظرفیت‌های مسافری می‌توان از این کمک‌های قانونی نیز استفاده کرد.
علیخانی همچنین به طرح برداشت از حساب صندوق ذخیره ارزی برای متروی تهران‌ و 10‌ کلان‌شهر کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با تصویب طرح برداشت از حساب صندوق ذخیره ارزی برای مترو، مترو تهران‌ اجازه یافت تا سقف یک میلیارد دلار برای تأمین واگن و تجهیزات از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی استفاده کند و به همین میزان نیز برای توسعه مترو در سایر کلان‌شهرها از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافت.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: سید جواد آل داود انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7243/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.