به گزارش خبرنگار ایرنا، این آیین عصر سه شنبه با حضور فتح الله مجتبایی، ضیاء موحد، علی اصغر محمدخانی، تقی پورنامداریان، محمدجعفر یاحقی، مریم مشرف و جمعی از اساتید زبان و ادبیات فارسی، فلسفه و عرفان در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.
رساله‌های «نقش تقابل‌ها در ساختار، بلاغت و زیبایی‌شناسی مثنوی (با تکیه بر دفتر اول و دوم)» نوشته‌ لاله معرفت به راهنمایی تقی پورنامداریان از دانشگاه خوارزمی و «بررسی ساختار اسطوره‌ای حماسه‌های پهلوانان خاندان سام» نوشته‌ لیلا حق‌پرست به راهنمایی محمدجعفر یاحقی از دانشگاه فردوسی مشهد در هفتمین جایزه دکتر فتح الله مجتبایی برگزیده شدند.
همچنین در این آیین از رساله‌ «ریشه‌یابی اقوال صوفیه در نوبت ثالثه‌ کشف‌الاسرار میبدی» نوشته‌ بهدخت نژادحقیقی به راهنمایی مریم مشرف از دانشگاه شهیدبهشتی تقدیر شد.
در این آیین که به همت دکتر فتح‌الله مجتبایی، مرکز فرهنگی شهرکتاب و بنیاد فرهنگی ترکمان برگزار شد، به برگزیدگان لوح تقدیر، نشان جایزه، سه سکه‌ بهار آزادی و به رساله‌ تشویقی لوح تقدیر، نشان جایزه و یک سکه‌ بهار آزادی تعلق گرفت.
فتح‌الله مجتبایی، ضیاء موحد، حسین معصومی‌همدانی، شهرام پازوکی و علی‌اصغر محمدخانی هیات داوران جایزه دکتر فتح الله مجتبایی هستند که در این دوره علاوه بر 2پایان‌نامه‌ برگزیده، یک پایان‌نامه را نیز مستحق تشویق دانستند.
پایان‌نامه‌‌ برگزیده به همت انتشارات هرمس به صورت کتاب منتشر می‌شود.
همچنین در این آیین کتاب های «سنت تصحیح متن در ایران پس از اسلام» نوشته‌ مجتبی مجرد، «بلاغت ساختارهای نحوی در تاریخ بیهقی» نوشته‌ لیلا سیدقاسم و «گفتار و کردار امام علی (ع) در مفاهیم عرفانی تا سده‌ پنجم» نوشته‌ زهرا ابراهیمی که در سال‌های گذشته برگزیده‌ جایزه‌ دکتر مجتبایی بوده‌اند، رونمایی شد.
جایزه‌ دکتر فتح‌الله مجتبایی هر ساله در دی ماه به بهترین پایان‌نامه‌ دوره‌ دکتری در زمینه‌های «ادیان و عرفان» و «زبان و ادبیات فارسی» با هدف ارتقای علمی و تشویق دانشجویان دوره‌ دکتری در این رشته‌ها اهدا می‌شود.
ارزیابی کیفی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری، شناسایی آسیب‌ها در این حوزه، کمک به رفع آنها و ایجاد بستری مناسب برای ارتقای سطح کیفی رساله‌ها از دیگر اهداف این جایزه‌ است.
دکتر فتح‌الله مجتبایی، نویسنده، مترجم و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دایره‌المعارف بزرگ اسلامی است، وی دی ماه 1389 در مراسم بزرگداشت خود در مرکز فرهنگی شهر کتاب، پیشنهاد برگزاری جایزه‌ای را در حوزه‌ فرهنگ و ادب ایران داد که از سال 1390 به همت موسسه شهر کتاب جایزه ای با نام این استاد و پژوهشگر در حوزه زبان و ادبیات فارسی و ادیان و عرفان اختصاص داده شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.