به گزارش ایرنا، محسن پور سید آقایی روز سه شنبه در حاشیه سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران به مصوبه شورای شهر در خصوص اجازه انتشار 4 هزارمیلیارد تومانی اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط 6 و 7 افزود:تکمیل خطوط مترو از اولویت‌های شهرداری است و برای حل ترافیک و آلودگی باید حمل و نقل عمومی و به ویژه مترو را توسعه دهیم اما با کمبود منابع مالی شدیدی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: برای افتتاح خطوط 6 و 7 مترو در سال آینده نیاز به منابع مالی داریم و بر همین اساس لایحه 2 فوریتی به شورا ارائه شد تا بتوانیم 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل این خطوط منتشر کنیم.
به گفته وی 2 هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط 6 و 2 هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل خط 7 صرف می‌شود.
پورسیدآقایی با بیان اینکه پس از اخذ مصوبه شورا باید بتوانیم مصوبه وزارت کشور و سازمان برنامه را بگیریم،‌ گفت: 50 درصد از این اوراق مشارکت از محل منابع دولت و بازپرداخت 50 درصد دیگر از محل منابع شهرداری است و امیدواریم تا قبل از پایان سال این اوراق مشارکت منتشر شود.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون و تبصره بودجه انتشار اوراق مشارکت برای توسعه مترو جزء اختیارات شهرداری است، افزود: ما بانک عامل را بانک شهر انتخاب کردیم و پیشنهاد پذیرش عاملیت این اوراق را به هیات مدیره بانک شهر ارائه کردیم و امیدواریم آنها این مسئله را قبول کنند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد تکمیل خط 7 نیز با بیان اینکه صورتجلسه‌ای بین شهرداری و بانک شهر امضاء شده است، گفت: این 350 میلیارد تومانی که بانک شهر به خط 7 تزریق می‌کند جدا از 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی است که امروز مجوز آن صادر شده است.
وی با بیان اینکه شهردار تهران از معاونت حمل و نقل درخواست کرده است که تا پایان سال خط 7 مترو تکمیل شود، گفت: البته امیدواریم با تزریق منابع مالی بتوانیم این مهم را انجام دهیم اما مسئله این است که تزریق مالی دیر انجام شده و برخی از تجهیزات نیز باید از خارج از کشور خریداری شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اظهارات ضد و نقیض پلیس در خصوص اجرای طرح ترافیک جدید، گفت: سردار منتظرالمهدی به عنوان سخنگوی ناجا اشاره کرد که مسئولیت قانونی ترافیک در شهرها بر عهده شورای ترافیک تهران است که پلیس هم از اعضای این شورای ترافیک است.
وی با بیان اینکه رایزنی کافی با پلیس در خصوص اجرای این طرح انجام شده، اظهار کرد: طرحی که در سال 97 اجرایی می‌شود نسبت به طرح اولیه اصلاحاتی داشته و این اصلاحات در جهت مطمئن شدن از کاهش میزان ترافیک بوده است، چرا که ما معتقدیم با اجرای این طرح 20 درصد ترافیک کاهش می‌یابد اما دوستانمان در ناجا و وزارت کشور تضامین عملیاتی نیاز داشتند که این مهم مرتفع شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.