به گزارش ایرنا، الهام فخاری روز سه شنبه در سی و هشتمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران افزود: برخی مدیران شهرداری تهران و معاونان شهردار تهران خطاب تذکر من هستند که با تکرار مصاحبه‌های مختلف از اجرای طرح‌هایی در آینده و در سطح شهر تهران خبر می‌دهند که هنوز در شورای شهر تهران مورد بررسی قرار نگرفته و مصوبه‌ای ندارند.
وی ادامه داد: ایجاد فضای رسانه‌ای برای اجرای طرح‌های آینده خطاب تذکر من است چرا که در روند قانونی نیز سیاست‌گذاری باید توسط شورای شهر تهران انجام شود و برای طرح‌هایی که در آینده قرار است اجرا شود باید ابتدا شورا بررسی و تصمیم گیری نهایی را انجام دهد.
فخاری ادامه داد: در صورت بررسی و تصویب طرح در شورای شهر تهران، مدیران شهرداری می‌توانند موضوع را خبری کنند.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سقوط مصالح ساختمانی مقابل بیمارستان آتیه که منجر به حادثه دیدن دو تن از شهروندان تهران شده گفت: شهرداری تهران باید بازرسی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای را در این حوزه داشته باشد و به این صورت نباشد که پس از حادثه ابراز پشیمانی کنیم و برای جبران آن که گاهی هم قابل جبران نیست، اقدام کنیم.

* همچنین ناهیدخداکرمی در این جلسه گفت: در سند تحویل و تحول شهرداری تهران، غیر از چند نکته درباره سهم فضاهای ورزشی خانم ها و درصد حضور زنان در مشاغل شهرداری جای گزارش سایر حوزه های مربوط به زنان خالی بود و گزارشی درباره عملکرد اداره کل امور بانوان و مشاور زنان که از جمله واحدهای حوزه ستادی شهرداری تهران و دارای فعالیت‌های گسترده و متنوعی بود مشاهده نشد.
خداکرمی خاطرنشان کرد: شایسته است تا گزارش مبسوطی از نحوه عملکرد 12 ساله این حوزه به خصوص در طرح‌هایی نظیر هبه، طرح‌های توانمند سازی و پروژه‌های نیمه‌تمام ارائه شود.

*مجید فراهانی دیگر عضو شورا نیز در تذکر خود با بیان اینکه رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار و مدیران شهرداری تهران است، افزود: با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم می شود و براین اساس و به منظور تاکید بر اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی به‌ عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره اجرای لزوم اجرای به موقع بند 2 مصوبه شورای پنجم «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1397 شهرداری تهران» به شماره 20345 مورخ 29/08/1396 به شهرداری تهران تذکر می دهم.
وی ادامه داد: براساس بند 2 مصوبه یاد شده شهرداری تهران مکلف به ارائه گزارش عملکرد برش سال سوم و شش ماهه سال چهارم برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مشتمل بر گزارش عملکرد طرح‌ها و پروژه‌های تکمیل شده، نیمه تمام و اقدام نشده، به همراه اهداف کمی برنامه‌ها، سنجه‌ها و شاخص‌های اندازه‌گیری عملکرد تا 15 دی‌ماه سال‌جاری بوده است،که متاسفانه علی رغم گذشت نزدیک به 10 روز از مهلت مقرر شاهد اقدام و ارائه گزارش از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.