به گزارش روز سه شنبه ایرنا ،محسن هاشمی سانحه نفتکش سانچی را که همزمان با سالگرد حادثه پلاسکو اتفاق افتاد را به همه هموطنان به خصوص خانواده های عزیزان از دست رفته تسلیت گفت .
وی پیش بینی لایه های مختلف ایمنی و سیستم های موازی وهم پوشان کنترلی را به عنوان یکی از روشهای موثر برای جلوگیری از سوانح و بروز آسیب ها وخسارت های جانی ومالی در جهان دانست و افزود: باید در صورت اختلال در سیستم حفاظتی وکنترلی سیستمهای جایگزین بتوانند از بروز فجایع جلوگیری کنند.
هاشمی گفت:هرچند برای قضاوت قطعی در مورد علل سانحه باید منتظر اعلام محتوای جعبه سیاه نفتکش سانچی بود اما این علت هرچه باشد، عزیزان از دست رفته را به خانواده هایشان بازنمی گرداندو این رسالت مسئولان را در ایجاد تضمین های کافی جهت عدم تکرار سوانح و برخورد با مقصران افزایش می دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت :در اینگونه موارد باید مراقب بروز شایعات در فضای مجازی و سناریو سازی از سوی برخی جریانات مطرود که تنها با هدف القای تشویش و نگرانی وبدگمانی و کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد در جامعه به مردم داغدار و ماتم زده ایران می باشند باشیم.
هاشمی با بیان اینکه ا عضای شورای اسلامی شهر تهران، آمادگی خود را برای پیگیری موضوع و کمکهای لازم جهت ارتقای ایمنی در شهر اعلام کرده اند ،تصریح کرد: همدردی خود را با خانواده های داغدیده بویژه بازماندگان سه دانشجوی دریانوردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارک که برای آموزش در عرصه این نفتکش حضور داشتند اعلام می کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت:امروز ساختار مردم سالار و انعطاف پذیر جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد که در جهت کاهش مشکلات وتوجه به اعتراضات به حق مردم، تغییرات لازم را انجام دهد و همانگونه که در حوادث اخیر شاهد بودیم با وجود حمایتهای بیگانگان، عموم مردم از همراهی با اقدامات غیرقانونی به بهانه اعتراض خودداری کردند و منتظر اقدامات اصلاحی از سوی مسئولان هستند.
وی افزود:قانون مداری، میانه روی، انصاف و تعامل از ویژگی های اصلی اقدامات اصلاحی هستند که امیدواریم در عرصه اجرا به زودی محقق شود.
هاشمی تصریح کرد:شرط موفقیت اصلاحات، نگاه واقع بینانه، کارشناسی، دور از سیاسی کاری، منصفانه بودن و پرهیز از بخشی نگری، سطحی نگری و واکنشهای هیجانی است که امیدواریم شاهد این نوع اقدامات اصلاحی در سطح کشور بویژه مدیریت شهری تهران باشیم.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.