به گزارش ایرنا آیت الله محمد محمدی ری شهری ظهر دوشنبه در دیدار روسای عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از اصول فلسفه سیاسی، اجتماعی نبوت و امامت برقراری امنیت است که این مساله از وظایف مهم و خطیری است که در شرایط کنونی برعهده نیروی های خدوم انتظامی نهاده شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: ایجاد امنیت فراگیر یکی از نکات مورد تاکید قرآن است که در آن همه انسان ها در هر مسلکی، غیر از معاندین و دشمنان خدا و حتی حیوانات و جانوران در امنیت کامل و فراگیر هستند.
وی ایران اسلامی را دارای امنیتی بی بدیل نسبت به دیگر کشورهای منطقه و حتی سراسر جهان دانست و گفت: اکنون در سراسر ایران اسلامی همه مردم در آرامش و امنیت بسر می برند و باید حافظ و شکرگزار این نعمت الهی باشیم.
آیت الله محمدی ری شهری اظهار کرد: دشمنی مستکبرین با نظامی که طرفدار مستضعفین جهان است امری طبیعی است و ناآرامی های اخیر با هدایت آمریکا و تلاش فرزند نامشروعش اسرائیل و عوامل منافقین درکشور شکل گرفت که با هوشیاری و همکاری خوب مردم با نهادهای انتظامی و اطلاعاتی برطرف شد و عملکرد نیروی انتظامی نیز در این برهه حاصل تدبیر فرماندهی و همکاری عناصر خوب و تلاشگر این نهاد مهم و سرنوشت ساز بود.
وی همچنین حضور روحانیون و مسئولان عقیدتی سیاسی در صحنه و همچنین هنگام عملیات فرماندهان انتظامی را نیز قابل تقدیر برشمرد و گفت: نظارت روحانیون و مسئولان عقیدتی بر حسن برخورد همکاران نیروی انتظامی در رشد و موفقیت آن بسیار اثرگذار خواهد بود.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم با بیان این نکته که باید راه های جذب مردم به دین و نظام اسلامی را شناسایی و بر مبنای آن عمل کنیم اظهار داشت: با رفتار بدون برنامه ریزی و اقدامات ناشیانه برخی مشکلات اخلاقی و اجتماعی به مشکلات امنیتی تبدیل می شود در صورتی که با اقدام هوشیارانه می توان به هر مشکلی در بستر مناسب خودش پرداخت.
رئیس دانشگاه قرآن و حدیث همچنین توجه به جذب حداکثری و تحمل افراد برای جذب و همراهی بیشتر آن ها با مبانی اعتقادی نظام را مساله بسیار مهمی برشمرد و با استناد به روایتی از حضرت علی (ع)، گفت: از سیاست های حکومت علوی این است که دشمنان غیر معاند و فریب خورده را با آگاه سازی به دوست تبدیل نموده و به جمع دوستان نظام اسلامی بیافزائیم.
در ابتدای این دیدار رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی کارکنان نیروی انتظامی و خانواده های آنان ارائه کرد.
خبرنگار: امیرجعفری درگزه**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/3218//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.