به گزارش ایرنا، پرویز فیروز روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: طی بازدیدی که از پروژه های مسکن مهر دماوند صورت گرفت، پروژه میثاق مرآت که یک پروژه دو جانبه است و بالغ بر 1300 واحد دارد، حدود 700 واحد آن در ایام دهه فجر تحویل متقاضی می شود.
وی افزود: 190 واحد دیگر که مربوط به یک پروژه دو جانبه می شود به انضمام مهر 7؛ حدود یکهزار واحد تحویل متقاضی خواهد شد که امید است دستگاه های مربوطه با توانایی بیشتر برای تعداد واحدهای باقی مانده وقت بگذارند.
این مقام مسئول تصریح کرد: بزرگترین افتتاح در استان تهران مربوط به پروژه مسکن مهر شهرستان دماوند خواهد بود و همزمان با آن در شهرستان های دیگر نیز افتتاح خواهیم داشت که شامل پروژه های خود مالک، سه مدرسه در سطح استان و 3 کلانتری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی انجام خواهد شد.
فیروز همچنین در خصوص احداث یک درمانگاه و مدرسه در مسکن مهر دماوند بیان کرد: قطعه زمین هایی برای احداث درمانگاه و مدرسه در نظر قرار گرفته شده که در صورت تامین اعتبار توسط وزارت بهداشت و آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، ساخت این دو مرکز در دستور کار قرار می گیرد و کلنگ زنی آن در دهه فجر انجام می شود تا در مدت زمان کمتری به بهره برداری برسد.
وی در خصوص آخرین وضعیت ساخت کلانتری در مسکن مهر بیان کرد: در حال حاضر پروژه کلانتری مسکن مهر که کلنگ زنی آن در هفته دفاع مقدس صورت گرفت بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر افتتاح و به بهره برداری می رسد.
ناصر محمودی فرد، فرماندار شهرستان دماوند نیز گفت: تحویل یکهزار واحد پروژه مسکن مهر به متقاضیان از جمله پروژه های مهم و قابل افتتاح در این ایام خواهد بود که با افتتاح این میزان، حدود 400 واحد باقی می ماند که امیدواریم این تعداد هم به زودی آماده و تحویل داده شود.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این نشست اظهار کرد: دهه فجر بهترین فرصت است تا کارآمدی نظام را بیان کنیم چرا که استقلال و آزادی و عزت ما در جهان قابل مقایسه با 40 سال قبل نیست و اما با تمامی تلاش های صورت گرفته، هنوز با جامعه مدنظر فاصله داریم.
وی در خصوص فعالیت ادارات مختلف شهرستان، گفت: بیان اقدامات صورت گرفته توسط نهادهای مختلف شهرستان طی یک سال اخیر، برگزاری یادواره شهدای انقلاب اسلامی دماوند، بازدید از روستاها، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و اطلاع رسانی در سطح شهرستان در ایام دهه فجر مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه شهرستان دماوند اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، سخنرانی در مساجد، دیدار از خانواده شهدای انقلاب، همایش پیاده روی به سمت گلزار شهدای انقلاب، دعوت از انجمن های مردم نهاد و برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله برنامه هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.
همچنین مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی در جوانان نهادینه و پر رنگ تر شود، بیان کرد: به مناسبت ایام الله دهه فجر 30 برنامه پیش بینی شده است که می توان به همایش فرماندهان بسیج دانش آموزی، حضور دانش آموزان در نماز جمعه، همایش هویت ملی، صبحگاه مشترک تشکل های دانش آموزی، مسابقه مشاعره و مجری گری با موضوع انقلاب، جشنواره تئاتر دانش آموزی، همایش رهروان فاطمی، مانور یاوران انقلاب، شب شعر با موضوع انقلاب اسلامی، بازدید از زندان قصر و موزه عبرت، اجرای سرود همگانی توسط 1357 دانش آموز از جمله برنامه های ما در این ایام است.
پورفتحی افزود: افتتاح سالن شهدا، مرکز مشاوره تخصصی و کلنگ زنی یکی از مدارس به منظور نوسازی در صورت صدور مجوز از دیگر برنامه های اداره آموزش و پرورش خواهد بود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.