به گزارش روز یکشنبه ایرنا مهرشاد کاظمی در آیین افتتاح نمایشگاه منتخبین اولین جشنواره عکس سلامت شهری در اداره ارشاد شهر تهران، عنوان کرد: عکاسی در ابتدا به صورت یک علم ابداع شده ولی امروزه به عنوان یکی از هنرهای اصلی مطرح است و رشته های مختلفی را به خود اختصاص داده است که عکاسی طبیعت ، ثبت خاطرات، عکاسی شهری و اجتماعی و ... از موضوعاتی است که هنر عکاسی به آنها می پردازد و هنرعکاسی هنر ثبت لحظه هاست.
کاظمی بیان کرد: در دوره صفوی در سال 961 قمری، دور تا دور تهران حصاری کشیده شد و در آن زمان تهران یک شهر خوش آب و هوا و پر آب با میوه های خوب بود و این امر باعث شد تا دور تهران را حصار بکشند و اندک اندک تهران تبدیل به یک شهرک با حدود 5000 نفر جمعیت شد.
وی گفت: در زمان قاجار رفته رفته جمعیت تهران افزایش یافت و تعلق مردم و کم کاری مسئولین باعث تغییرات زیادی در تهران شد.
وی با بیان اینکه مردم تهران همواره مردمانی تمیز بودند و به نظافت فردی و خانه خود اهمیت می دادند ولی زباله های خود را به خیابان ها پرتاب می کردند.
وی عنوان کرد: این امر باعث بروز بیماریهای زیادی در شهر می شد در زمان امیرکبیر و بعد از آن شروع به جمع آوری زباله ها کردند ولی متاسفانه زباله ها را به بیرون از حصار شهر می بردند و وقتی بادهای غربی به سمت تهران می وزید این زباله ها باعث شیوع بیماریهایی از جمله وبا می شد و در تاریخ آمده است که از اواسط تابستان تا اواسط پاییز مردم تهران مبتلا به وبا می شدند و تعداد زیادی از شهروندان جان خود را ازدست می دادند.
کاظمی گفت: امروزه نیز برغم رشد تکنولوژی و پیشرفت علم باز هم مشکلاتی در خصوص سلامت شهری و محیط زیست وجود دارد.
وی بیان کرد: هنرمندان با انعکاس این مشکلات از پنجره هنر نقش مهمی دارند و می توانند قدمهای استواری در این راه بردارند و در امر آموزش، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی نقش بسزایی ایفا کنند .
رئیس اداره ارشاد تهران تاکید کرد: ادامه این روند می تواند کمکی به دولتمردان و مسئولین باشد تا بتوانند برای حل این مشکلات قدمهای محکم تری بردارند بنابراین مشارکت هنرمندان در مسئله شهری الزامیست و ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر نیز آنها را یاری خواهیم کرد.
اولین جشنواره عکس سلامت شهری در موضوع های محوری سلامت و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، سلامت و خانه و خانواده، سلامت محله و مسجد، سلامت و محیط زیست ،سلامت و سالمندان،سلامت و معلولان، سلامت و مادر و کودک، سلامت و اوقات فراغت، سلامت و محیط کار و با هدف فرهنگسازی در حوزه سلامت، تشویق جامعه هنری و ترغیب هنرمندان عکاس برای پرداختن به موضوعات سلامت و تلاش برای ارتقای سلامت در جامعه شهری برگزار شد که 3763 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 27 اثر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند.
نمایشگاه منتخبین اولین جشنواره عکس سلامت شهری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران و آموزشگاه سینمایی دارالفنون و با حضور دکتر بیژن عمویان قائم مقام حوزه اجتماعی شهرداری منطقه 11، دکتر مهرشاد کاظمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران، خسرو امینی و سعید امینی عضو هیئت مدیره اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران ، محمدمهدی تدین مدیر مسئول آموزشگاه دارالفنون و جمعی از هنرمندان و علاقه مندان به هنر عکاسی در نگارخانه تهران افتتاح شد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.