به گزارش ایرنا، محمدسالاری روز یکشنبه در سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود افزود:حدود 3 ماه پیش تذکری را در خصوص تخلفات این مجتمع تجاری دادم که در پاسخ شهرداری، صرفا گزارشی از فرایند احداث ارائه شده بود و اشاره ای به تذکر من نشده بود.
وی ادامه داد: بحث من این بود که پالادیوم با وجود تخلفات در دوره گذشته مدیریت شهری ساخته شده اما مجددا مالک در خیابان جنوبی با هدف تامین پارکینگ ساختمانی را احداث کرده که مشکلات ساختمان بالایی را حل کند و 3 طبقه از این ساختمان را تبدیل به اداری کرده است.
سالاری با اشاره به بازدیدش به همراه شهردار منطقه یک از پالادیوم افزود: در دوره فعلی و در زمان شهردار قبلی منطقه، مالک با منطقه قراردادی را نوشته و بر اساس آن اقدام به ایجاد یک تونل در زیر زمین و یک پل هوایی در ارتفاع 40 متری برای اتصال دو ساختمان و تجاری کردن ساختمان جنوبی کرده است.
وی ادامه داد: دربازدیدی که داشتیم شهردار منطقه نیز اذعان کرد که مالک قصد تجاری کردن ساختمان جنوبی را دارد اما بدلیل وجود قرارداد تصمیم گیری در این خصوص در اختیار آن ها نیست و شهردار تهران باید دستور دهد.
سالاری در خصوص قرارداد موجود گفت: این قرارداد به لحاظ قانونی قابل قبول نیست و نمی تواند ملاک عمل قرار گیرد چراکه قراردادی که مبنای حقوقی ندارد حقوق مکتسبه ای ایجاد نمی کند لذا درخواست من از شهردار تهران این است که دستورات لازم را در این خصوص و جمع آوری تخلفات صادر کند.
وی در مورد پرونده پادگان 06 نیز گفت که این پرونده در حال حاضر در کارگروه فنی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور در حال بررسی است و دارای 50 هکتار مساحت است.
وی ادامه داد: این پادگان در محدوده خیابان های پاسداران، اتوبان صیاد شیرازی و خیابان های دولت و گلستان قرار دارد ، محدوده ای که به لحاظ سرانه ها و علی الخصوص ترافیکی وضعیت بحرانی دارد اما قرار است یک میلیون متر مربع در آنجا بارگذاری صورت گیرد.
سالاری افزود: اگر قرار باشد پادگان ها از شهر خارج شوند و بجای آن ها چند برابر طرح تفصیلی بارگذاری انجام شود همان بهتر که پادگان ها در شهر بمانند، حداقل اینکه موجب کمتر شدن سرانه های خدماتی نمی شوند و در زمان بحران هم می توان از آن ها استفاده کرد.
سالاری با اشاره به مشارکت شهرداری تهران و سهم 70 درصدی شهرداری از این پروژه گفت: درخواست من این است که نماینده شهرداری با این موضوع اعلام مخالفت کند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: مهدی مقدر انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/9343/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.