مجتبی قارداشی مسئول انجمن موسیقی شهرستان پردیس روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اذعان بر اینکه فعالیت های زیرزمینی روح و روان هنرمند را می آزارد، گفت: نزدیک به 25 سال در خدمت موسیقی منطقه هستم، در ابتدا کارگروه‌های موسیقی زیرزمینی در این منطقه به دلیل فعالیت زیاد عرصه را برای موسیقی سنتی تنگ کرده بود، پس از صحبت با این گروه‌ها و تامین امکانات، برای رشد موسیقی ایرانی آنها را با خود همراه کردیم، به دلیل محدودیت‌های مالی موجود نگران عدم حمایت مسئولین از این گروه‌ها هستیم و برای ادامه کار انتظار مساعدت داریم.
وی اظهار داشت: موسیقی این منطقه دو دوره را در کارنامه کاری خود پشت سر گذاشته است، دوره اول زیر سازی خوبی در حوزه موسیقی در انجمن با 500 عضو از سوی اداره فرهنگ و ارشاد شرق استان تهران داشتیم، پس از شهرستان شدن پردیس گروه موسیقی ما تعطیل شد، در دوره دوم پس از رصد و ساماندهی گروه‌های موسیقی در داخل شهرستان، امروز تعداد اعضای انجمن موسیقی شهرستان پردیس به 300 نفر رسیده ولی امکانات ما محدود است و از لحاظ منابع مالی و سخت افزاری در مضیقه هستیم.
قارداشی گفت: سال گذشته در دهه فجر همایش موسیقی برگزار کردیم و در اردیبهشت ماه امسال به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در فرهنگسرای مهر بومهن نیز اجرا داشتیم.
وی افزود: در محل انجمن (فرهنگسرای مهر بومهن) هفته ای یکبار جلسه موسیقی با حضور اساتید جلسات نقد و بررسی برگزار می شود.
مسئول انجمن موسیقی شهرستان پردیس تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان استعدادیابی و جذب گروه‌های موسیقی از برنامه های در دست اقدام ما است.
قارداشی در ادامه افزود: آموزشگاه‌هایی که مجوز ندارند از نظارت و اختیار انجمن خارج است و برای رفع این مشکل از بازرسی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پردیس درخواست پیگیری داریم تا فعالیت آنها نیز در چرخه مجاز ادامه پیدا کند.
خبرنگار: اشرف پورمند**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.