به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، سردار محمدرضا مهماندار افزود: سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک اقشار مختلف نیز در سال آینده به قوت خود باقی است و موضوعی فعلی درحال بررسی کارشناسی، تغییر در نحوه پرداخت عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک است.
وی با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده در رابطه با تغییر در شیوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد شهر تهران موجب نگرانی و مشوش شدن ذهن بسیاری از شهروندان شده ، اظهار کرد: این اطمینان خاطر را به شهروندان می‌دهم که مهم‌ترین دغدغه‌ دستگاه‌های مسئول اعم از پلیس، شهرداری و وزارت کشور، آسایش مردم است و هیچ طرحی که منجر به ایجاد فشار مضاعف یا دغدغه‌ای برای مردم باشد، اجرا نخواهد شد.
وی تصریح کرد: به همین دلیل کار کارشناسی مستمر، دقیق و جامعی به منظور رفع همین نگرانی‌ها و دغدغه‌های مردم، در خصوی این طرح درحال انجام است.
سردار مهماندار افزود: در خصوص طرح جدید هنوز هیچ چیزی نهایی نشده و مشغول کار کارشناسی و بررسی دقیق و همه جانبه آن هستیم.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تا کنون اجرای این طرح جدید در حوزه محدوده «زوج و فرد» منتفی شده و در سال 1397 هم مانند سال جاری این طرح بدون هرگونه تغییری اجرا خواهد شد.
وی تصریح کرد: چند شرط و الزام برای اجرای این طرح داریم که البته همه دست اندرکاران نیز نگران بودند که باید الزامات آن رعایت شود، تأکید داریم که هر گونه تغییر نباید میزان ترافیک و آلودگی شهر تهران در محدوده طرح را افزایش دهد.
سردار مهماندار گفت: اگر قرار است طرحی اجرا شود، حتماً باید سازوکارهای اجرایی آن نیز مانند نصب دوربین‌ها و امکاناتی که بتوانیم نحوه اجرای آن را مدیریت کنیم، فراهم شود.
وی درباره سهمیه قشرهای خاص برای ورود به طرح ترافیک تهران نیز اظهار کرد: در مورد طرح ترافیک سهمیه‌هایی برای بعضی از اقشار مانند خبرنگاران، پزشکان و همچنین جانبازان که ضرورت ایجاب می‌کند وارد طرح شوند، وجود دارد که طبق توافق انجام شده این سهمیه‌ها همچنان به قوت خود باقی است.
به گفته وی، مسئله‌ای که اکنون درحال بررسی آن هستیم، نحوه پرداخت عوارض ورود به محدوده است که حتماً به نفع مردم خواهد بود.
سردار مهماندار افزود: افرادی که سهمیه ورود به طرح ترافیک را دارند، به جای اینکه در ابتدا هزینه را پرداخت کنند و سپس کارت سهمیه را دریافت کنند، در همان ابتدا کارت سهمیه را دریافت می‌کنند و فقط نحوه پرداخت با مدیریت خودشان و به ازای تعداد ورود و تردد در محدوده طرح ترافیک خواهد بود که تفاوت زیادی هم با مبالغ سال گذشته ندارد.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه با تمهیدات اندیشیده شده هیچ تغییری در میزان سهمیه‌ها و میزان فروش روزانه طرح ترافیک به وجود نخواهد آمد، گفت: اکنون 20هزار مجوز روزانه ورود به طرح ترافیک توسط شهرداری فروخته می‌شود که در روزهای آلوده نیز فروش آن ممنوع می شود و این تعداد در سال آینده افزایش نخواهد داشت.
وی تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که با واگذار کردن مدیریت ورود و تردد در محدوده طرح به مردم، شاهد کاهش ترافیک در این محدوده نیز باشیم، یعنی در سال 1397 هم مانند سال جاری این طرح اجرا خواهد شد و فقط نحوه پرداخت هزینه تفاوت می کند.
به گفته وی، قبلاً در ابتدا هزینه ورود به طرح ترافیک دریافت می‌شد که در طرح جدید به تدریج و بر حسب ورود به محدوده طرح ، هزینه پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، درحال حاضر 2 طرح «محدوده ترافیکی» و «زوج و فرد خودرو» در سطح شهر تهران اجرا می شود.
خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک نیازمند داشتن مجوز(آرم ترافیک) هستند و تردد خودروها در محدوده زوج و فرد نیز براساس آخرین رقم سمت راست پلاک خودروها می باشد.
به گفته رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری و شورای شهر تهران معتقد به حذف طرح ترافیک سالانه فعلی هستند که این موضوع باید به تایید شورای عالی ترافیک برسد.
همچنین معاون شهردار تهران نیز گفته که اگر طرح جدید تا 15 بهمن در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب برسد، از فروردین سال 97 اجرایی خواهد شد.
قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز چندی پیش با اشاره به بازنگری انجام شده در طرح ترافیک پایتخت، گفت: براساس طرح جدید شهرداری، حداقل عوارض برای ورود به محدوده طرح ترافیک 9هزار و 600 تومان و حداکثر آن 36 هزار تومان پیشنهاد شده است.
وی اظهار کرد: در خصوص محدوده طرح زوج و فرد نیز علاوه بر حذف 3 روز عبور رایگان هفته ای برای خودروهای پلاک زوج یا فرد، حداقل قیمت پایه برای تردد روزانه در این محدوده 3 هزار و 200 تومان و حداکثر قیمت 12هزار تومان محاسبه و پیشنهاد شده است.
خبرنگار: مهدی مقدر - انتشار: محسن فتاحی
تهرام 9343**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.